Emgeton Story 3 – návod
Psát návod na vlastní hru je vždycky těžký, nějakou dobu ji vyrábím, takže si pamatuju všechno, pak přijde ten kýžený den vydání, hru vydám a pak zapomenu úplně na všechny hádanky. Když pak chci...
tak trochu nostalgický blog o časech minulých a starých technologiích
Psát návod na vlastní hru je vždycky těžký, nějakou dobu ji vyrábím, takže si pamatuju všechno, pak přijde ten kýžený den vydání, hru vydám a pak zapomenu úplně na všechny hádanky. Když pak chci...
Nekonečný příběh, fenomén devadesátých let, naše dětství a hlavně taky textovka, která byla prostě v těch devadesátkách boží. Nějaký dobrák ji přeložil do češtiny a to se to pak hrálo. No, že to nešlo dohrát...
Nějak jsem zapomněl psát návody na nové textovky co se vyšly v poslední době. Dneska se podíváme na Darkness od Tomáše Kratochvíla. Podrobnější popis, respektive recenzi hry si můžete přečíst v předchozím povídání https://panprase.cz/clanek/darkness/,...
To jsem si zase jednou naběhl, Herní archeolog mě poprosil o pomoc s opravou Kickboxera pro Atari. Poslal mě obrázek, který napovídal, že ve hře dochází k problémům s písmem, které se přepisuje, takže časem je značně...
Máme tu fungl novou textovku pro Atari, napsal ji Tomáš Kratochvíl a je to speciální textovka, je s obrázky. Vychází z klasického Nekonečného příběhu a je hodně zajímavá, co se týče technického zpracování. Odkaz...
Před drahnou dobou se zmiňoval Pedro o Nekonečném příběhu pro Atari, jak s jeho českou verzí bojoval a vyhrál, sic tedy musel kombinovat obrazy disket a ukládat různě pozice. Píše o tom tady https://pedro.pohroma.de/2020/10/11/nekonecny-pribeh/. Já...
Syrečky, znáte je? Klasické smradlavé věci z Olomouce, no tak to vám bylo jednou hodně dávno, kdy se rozproudila diskuze na diskuzním fóru o textovkách o jisté implementaci Syrečků jako demo hry pod různými enginy....
Minule jsme si psali o objektech a lokacích, pokud jste nečetli, tak odkazy jsou někde kolem. V dnešní lekci si probereme parser, tak aby rozuměl našim příkazům. Není to zrovna jednoduchá věc a spousta začátečníků...
Nebudete tomu věřit, ale zahrál jsem si tuhle jednou o víkendu anglickou textovku pro Atari, byla to moje třetí a druhá co jsem dohrál. Lehce odbočím, abych se pak oslím můstkem vrátil zpět. Já...
Pár měsíců uběhlo od vydání Zabil jsem Mistica, pánové a tak bychom se mohli podívat na návod. Hra je to pekelně těžká. Každý začátek je těžký a v téhle hře je snad těžké všechno. Začínáme...
Minule jsme si povídali o lokacích, dneska se zaměříme na objekty, jak ty statické, tak i ty dynamické. Píšeme hru v Atari Basicu a uděláme s ji jednodušší. Objekty, co půjdou v naší hře zkoumat, popřípadě sebrat...
To máte tak, píšete si textovku pro osmibit a tak nějak to na něm nevyzkoušíte, nebo spíš to všechno hezky slepíte, připravíte a hodíte do emulátoru. Pak vám někdo napíše, že je to supr...
Loni jsem opravil dvě staré textovky, protože ani jedna nešla dohrát. Faktem zůstává, že jsem si připadal tak trochu jako herní restaurátor, z fragmentů v kódu a zmínkách jsem poskládal tak nějak příběh Bláznivého nápadu a...
Občas se stane, hlavně když je člověk šťoura, že se z nevinného dotazu stane projekt. Někde ve Facebookové diskusi o originálních osmibitových hrách jsem zmínil, že dokonalé textovky od Infocomu existovaly na i osmbitová atárka...
Nedávno vyšel celkem pěkný článek na Herním archeologovi o Ataristově Protiútoku, pěkně o něm psal chlapec, udělal mi radost a dostal i pěkné hodnocení. No on archeolog věděl, že dát míň nebavím se ním....
Clockstory je hra těžká, už jsem o ní psal recenzi, taky byl o ní natočený i dokument. To všechno si můžete přečíst v předchozím článku, dneska se podíváme na řešení hry. Takže, kdo si to...
A je tu další zachráněný nalezenec, je fakt, že o téhle hře jsem slyšel z doslechu, když ji hledal Zdeněk Houška. Vždycky jsem si myslel, že ji neznám, že jsem ji nikdy neviděl. Opak je...