ATE – demo prvního levelu
Po delší odmlce jsem se rozhodl, že bych mohl oprášit jednu z textovek, kterou jsem začal dělat někdy víc, jak před rokem. Vydržel jsem u ní pár měsíců – musím přiznat, že to bylo několik nadějných měsíců, kdy jsem se učil nové fígly a zapracovával nové prvky do textovek. Paradoxně vše sabotoval Holy, který závistiv nebyl schopen dodat jednu minihru (a nebo si myslel, že nemá cenu se s tím prgat, kdo ví). Dnešní události mne však donutily k lehkému zamyšlení – zda ve hře nepokračovat i bez dané minihry a vymyslet si a naprogramovat lepší (když jsem zvládl jednu nepovinou, proč ne další). Ale protože času nemám moc, tak bych potřeboval nějaký feedback. Proto uvolňuji pro ctěné hráče alfaverzi prvního levelu. I tak vám vydrží na nějakou tu hodinu hraní. Většina chyb je odstraněna, pouze není součástí druhé intro (mělo by přijít, když jde hráč poprvé spát) a ona minihra, která měla být součástí klání na základně banditů (hráč automaticky vyhraje).
Textovka je to na klasické poměry poměrně rozlezlá i v této alfa verzi. Proto ji nabízím na HDFku. Pro lepší zahrání si zvolte jako konfiguraci A1200, nicméně hra běží na ECS, 2MB Chip, 68000 (jen dlouho trvá decrunch EXE souboru).
Toliko autorovi citace, tak se na to pojďme mrknout, krapítek mu to jeho dílko zkritizujeme a následně vychválíme do nebes.
Co to vlastně to ATE je – je to klasická textovka, která je doplněna nějakou tou toškou grafiky a vypadá rozhodně pěkně. ATE je „postapo“ textovka se vším všudy a lehká rozhodně není, když jsem ji loni touhle dobou testoval, tak mi dala sakra zabrat, ostatně mi dala zabrat i teď, když jsem ji hrál po druhé.
15. února 2016 – 24 hodin po apokalyptickém dopadu meteoritů na naši planetu sledujeme poslední vysílání Global TV, která vyzývá všechny přeživší, aby neopouštěli kryty a či zbytky domovů. Svět tak jak jej známe je v troskách a jen ti nejsilnější přežijí.
Intro hry je úchvatné a je to nejlepší co můžeme u současných a vlastně i dávno vydaných her vidět. Prostě ždíme maximum z Amigy a Amosu, ve kterém byla celá hra napsaná. MisticJoe se prostě s grafikou vyřádil.
Samotná hra hráčům přináší nové prvky, je sice pravdou, že jsme některé z nich mohli vidět v Preview Dooma, nicméně v ATE jej MisticJoe dovedl k dokonalosti, je sice pravdou, že prvky RPG do textovky vnesou nový herní prvek, ale zároveň ji ztíží, natolik, že autora budete proklínat.
Herní obrazovka se skládá ze tří oken a displeje zobrazující hráčovu energii, stav jeho ochranného oděvu a stav energie ve svítilně. Hlavní herní okno zobrazuje texty lokací a směrů a další dvě pomocná okna zobrazují objekty určené k manipulaci a obsah inventáře, u něj jsem našel jednu menší chybku, když je objektů v inventáři více než je rozměr okna, pak některé předměty nejsou vidět. Navrhuji, aby autor omezil počet nesených objektů na rozměry okna, sice nám to hru opět ztíží, ale pak to nebude vypadat nepěkně.
Hrou samotnou hráče provází doprovodná grafika ať už v podobě erotického časopisu, kterým si můžete prolistovat, nebo dokonce i zajímavou minihrou v podobě „Nu pogodi!“, kterou si můžete zahrát kdykoli budete chtít. Zajímavé jsou i střihové scény, když hlavního hrdinu přepadnou ti zlí, docela jsem se poprvé lekl.
V této demoverzi si bohužel můžete zahrát jen první level, který není ovšem hotový celý, respektive není hotova karetní mezihra, kterou mám programovat já, bohužel na to nemám moc času a tak nějak se na to necítím, že bych to kdy zvládl. Na druhou stranu bych se o to mohl alespoň pokusit.
Dál už nečtěte, pokud tedy nechcete přijít o zážitek z hraní hry…
Hráč začíná v soukromém krytu v blíže neurčeném městě, v krytu je nějaké to vybavení, které by se mohlo prozkoumat, ale ještě než se pustíme do hraní hry, tak něco málo k příkazům, můžete používat třípísmenné zkratky příkazů, jako je vezmi, použij či prozkoumej, ale pouze a jen v jejich zkrácené podobě. Pokud napíšete například „prozk gener“, pak hra nebude reagovat, čili je nutné psát příkazy v jejich třípísmenné podobě „pro gen“ nebo celé „prozkoumej generátor“. Jedinou výjimkou je písmenko „ch“, které herní engine bere jako jeden znak.
Ti kdo hráli už někdy hry od MisticJoea, pak zajisté vědí, že je nutné prozkoumávat objekt našeho zájmu několikrát, napoprvé třeba nic neobjevíte, což hru opět činí těžší.
…Hráč se probírá ve svém protiatomovém krytu, kde se může seznámit s televizí, stolem, skříní, televizí a žárovkou. Pokusy o interakci se stolem a skříní nás odmění objevením zámku a šuplíku. Bohužel, šuplík je zaseknutý a zámek zase kódový, ke kterému jsme kód sice zapomněli, ale někam si jej poznamenali – jdeme jej najít.
V zadní části krytu spokojeně hučí generátor, kterému mimochodem dochází šťáva, tu bude nutno někde zaopatřit. V lokaci se nachází také postel s lednicí. Když se podíváme na postel, pak nic nenajdeme, ale to by nebyl MisticJoe, aby nám nepřichystal nějaké to překvapení, zkusíme tedy postel prohledat ještě jednou a hle, máme papírek. S tímhle fenoménem se budeme ve hře setkávat častěji, na první pokus prozkoumání objektu nic nenajdete, ale na podruhé, potřetí objevíte spoustu zajímavých předmětů.
V lednici je schovaný mobil a jídlo, všechno seberte a jídla si můžete vzít až tři jednotky, bude se nám hodit, při našem toulání postapokalyptickým světem.
Jak jsem se již zmiňoval, tak na papírku je napsaný kód k zámku je to číslo 3621. V podstatě není nutné ve hře papírek hledat, sbírat a zkoumat. Možná, že by nebylo na škodu, kdyby hra generovala pokaždé kód jiný.
Když už máme tedy kód k zámku, tak ještě potřebujeme nějaký klíč k šuplíku, ten samozřejmě najdeme v harampádí, které budeme muset rozrochnit aspoň dvakrát.
V začáteční lokaci tedy použijeme kód na zámek, respektive vyťukáme číslo z papírku a šroubovákem otevřeme šuplík, kde na nás čeká dozimetr a ve skříni atombordel s prázdným kanystrem.
V atombordelu je schovaná mapa okolí, dá se ovšem objevit pouze a jen když máte atombordel u sebe, nikoli na sobě. Tahle maličkost mi unikla při první hraní hry a myslím si, že by stálo za to, když si hráč atombordel obléká, nějak kulantně zmínit o tom, že ho třeba tlačí cosi v kapse.
Mapa je totiž boží, při jejím použití se vám ukáže, kde zrovna v herním světě jste. Dodává to hře nový náboj.
V krytu máme hotovo a můžeme na procházku do postaposvěta, doporučuji se vydat na procházku v ochranném obleku, neboť daleko nedojdete a čas od času je nutné se vrátit, neb je nutné provést dekontaminaci obleku, pokud jeho status doběhne k nule, pak se vám bude rapidně snižovat život a jídlem to rozhodně nedoženete. V podstatě po každém vašem příkazu se hodnota obleku sníží o jednu jednotku, čas od času v lokaci stoupne radiace, kdy vám hra odebere jednotek více.
Dekontaminace probíhá u vchodu do krytu, kdy použijeme ovládací pult, jen si musíme dát pozor, jaký typ dekontaminace použijeme – anorganickou, ta je na oblek, nebo organickou, to když o oblek přijdeme. Ono bez obleku, se stejně daleko nedostaneme, opatrujte jej tedy jako oko v hlavě.
Jsme venku, městečko je zdevastované a v jeho troskách není skoro nic zajímavého. Jako první budeme potřebovat někde sehnat palivo do generátoru a to jak už to bývá, bude určitě v nějaké čerpací stanici, jen doufejme, že přežila bez úhony.
Na jihu od domu se nachází hluboká propast, když se na ní dojdeme podívat, tak objevíme další z veledůležitých objektů, tou je svítilna – sloužící ke svícení v tmavých místnostech. Dejte si pozor a palivem ve svítilně rozhodně šetřete, doplnit se nikde nedá.
Pomalu se projdeme po zničených ulicích městečka, až dojdeme k vysoké zdi, kde sice opět na první prohledání nic není, ale na podruhé najdeme kleště, ty se nám budou hodit v čerpací stanici.
Čerpací stanice se nachází na severu od našeho úkrytu, uvnitř najdete pár zajímavých věcí, například ve skříňce objevíte porno časopis, doporučuju si ho přečíst.
Rozsvítíme lampu a dojdeme k palivovým nádržím, najdeme sice ventil, ale ten otevřít nepůjde. Kleště sice lehce zatuhlý ventil povolí, nicméně chce to nějaký lepší nástroj. Tím je rozhodně páčidlo, to objevíme v hlavní místnosti čerpací stanice. Abychom mohli vůbec páčidlo najít, pak doporučuji onen ventil použít. S palivem se vrátíme zpět do krytu a naplníme generátor. (zjistil jsem, že kleště není nutno vůbec používat)
Během našeho chození po zdevastovaném městě nám občas dojde smska na mobil, je vidno, že stále mobilní síť funguje. Píše nám naše malá dceruška, tím se jasně určí cíl našeho dalšího snažení. Musíme tedy sehnat nějaké přemísťovalo, se kterým se vydáme za dcerkou na Prosek.
V bunkru si hodíme šlofíka na posteli a zatím co si schrupneme, uběhne 14 dnů.
Takže znovu do benzínky pro palivo, bude se nám hodit, pak se vydáme jižním směrem a objevíme převis, pod kterým je ukrytý celý autobus včetně mrtvého šoféra. Ten má v kapse digihru „Nu Pogodi“, kterou si můžeme zahrát.
Po prohlédnutí autobusu, který sice přežil, nicméně, je nepojízdný, jednak je totálně bez paliva, má propíchnutou pneumatiku a nejde nastartovat, protože baterie má vybité. Takže co dál? Vymontovat baterii pomocí kleští a dopravit ke generátoru, ne tak to nepůjde. Začneme pneumatikou, v benzínce je opravárenská sada „wheelfix“, kde se vzala, tu se vzala, taky jsem vás měl nejdřív poslat najít autobus a pak pro palivo, že?
Při našich toulkách také najdeme auto, s mrtvolama, v kufru vozu je kniha od MisticJoea, tu si také můžete přečíst, nicméně není nutné ji mít k dokončení hry.
Na jih od auta je obchod, ten jistě bude mít nové autobaterie v zásobě, jenže dovnitř to nepůjde, dveře jsou nějaké zatarasené. Když si prohlédnete trhlinu, pak objevíme cestu k jihu po úzké stezce, až dojdeme k otvoru, pokud vám zbyla trocha petroleje, tak můžete zapálit lampu a objevíte „easter egg“ nápis.
Projdeme si podzemím, až narazíte na žebřík a tím se dostanete dovnitř obchodu. Prolezeme obchod skrz na skrz, několikrát se podíváme do regálů, až ji najdeme, autobaterii. A teď pryč.
A sakra, někdo nás zbil a sebral nám naprosto všechny předměty, co jsme si pracně nasbírali. No tak jdeme viníka najít.
Ten co nás přepadl, se skrývá na severovýchodě od našeho krytu ve sklepě nějaké rozvaliny.
Aha tak to byli nějací „geeci“, teď by měla přijít další mezihra, ale jaksi jsem ji nenaprogramoval. Takže je přeskočena. Blíží se velké finále, baterii nacpeme do Karosy a …
To je konec dema.
ATE - demo (1,7 MiB, 483 hits)
Vyzera fajnovo, ale problem diakritika pod winuae 🙁
Hmm, jak zlobí? Mne šla v pohodě.
Diakritika ide, ale na klavesnici ju nenapisem.
@Pedro: Uz neni, stahni si verzi pro Windows rovnou a je to. Celkem by mne zajímalo, kde byl problém v tom HDD souboru.
@holyna: zaujimave teraz uz to islo aj s tym hdd, netusim v com bol problem ale este raz dik 🙂
Tož vyzkúšame. Ale nějaké mezihry jsem nikdy nemusel, karetní obzvlášť, ztráta času.
@holyna: Neomlouvej tvé selhání :))
Tak vracím zpět, měl jsem zato, že komentář #6 napsal holyna (spletla mě ikona).
@Lisiak4: Nezlob, nebo budeš v další hře.
@holyna: Já už mám taky v hlavě něco naplánovaného, kde budeš, ale nevím jestli k tomu někdy dojde. V pořadí je ještě hodně věcí před danou věcí a to taky nevím jestli někdy udělám 🙂