Produkce

Když se mi někdo někdy zeptá co jsem kdy vytvořil, nebo chcete-li naprogramoval pro různé platformy, tak ho odkážu na svůj blog, jenže kde by měl onen jedinec hledat? Myslíte si, že v “downloadech” najdete všechno, asi jo, ale ucelený pohled na svou tvorbu vlastně nemám. Myslím si, že je na čase to napravit – hezky pěkně si to sepsat, ať na nic nezapomenu.

Indiana Jones 2.0 aneb Chrám zkázy

to je úplně první věc co jsem na Atari kdy napsal, ono se asi nedá říci, že jde o první textovou hru z mé produkce, není to kočka a ani pes, prostě takový kočkopes. To máte tak, je vám lehce kolem 12 let a nevíte co byste roupama dělali, nekouříte, nepijete a jen sedíte u počítače, hrajete bezduché a tupé střílečky a pak to přijde – objevíte interaktivní fikci, takovou jakou ji budete znát v pozdějších dobách, mírně upravenou pro naší českou kotlinu – tou hrou, která vás nakopne k vymýšlení vlastních světů není nic jiného než Pomsta šíleného Ataristy, chcete být tak slavný jako byl Viktor Lošťák. Tak začnete přemýšlet a vymýšlet věci – abyste něco takového napsali sami. Cesta je to trnitá a tak sáhnete po něčem co tu už je – tou hrou byl Chrám Zkázy a nesáhl jsem do něj až tak já, jako můj spolu autor Vláďa Nejedlý, celou hry vylistoval a spolu jsme přepsali všechatany herní texty, doplnili hru o naivní dětský humor a svými popkulturními odkazy na dění kolem kladenského Atari Klubu jsme se zapsali do historie a abychom byli chráněni, před útoky zesměšněných ataristů – hru jsme zaheslovali, nikdo na heslo nesměl přijít – bylo dlouhé a ještě schválně obsahovalo pravopisnou chybu. To byla první hra – mé dětství a několik krásných týdnů u její tvorby ve mne zanechalo nesmazatelné stopy. To byla doba někdy kolem roku 1991.

Chrám Zkázy 2.0 ke stažení – https://panprase.cz/download/chram.zip

Debils Action

Mírně parodická a  v rámci možností i zábavná textová hra, kterou jsem napsat ve svých prepubertálních letech. Prapůvodně mělo jít o celou sérii textových her zobrazujících dobu svého vzniku a kamarády, se kterými jsem se v té době stýkal. Příběh hry vypovídá o naivitě a bláznovství mně vlastnímu, zobrazující dění kolem kladenského Atari klubu a nenávisti mezi platformami a vždycky ten nepopulární kamarád, nebo známý se stane záporákem, který uloupí hodnému vynálezci jeho stroj času – zvaný Kryplolam a hodlá s ním cestovat do minulých dob a plenit zlaté poklady. Rokem vzniku hry, alespoň podle úvodní obrazovky je 1991, čili doba bláznivá a plná očekávání. Inspirace hry je jasná hned od začátku – Pomsta šíleného Ataristy mého pubertálního vzoru. Nikdy jsem nezačal psát pokračování, i když jsem je ve hře sliboval, opustil jsem totiž Atari platformu a pořídil si Amigu.

Debils Action ke stažení – https://panprase.cz/download/debilsaction.rar

Toayen In Action

A máme tu první hru pro Amigu, dalo by se možná napsat, že to byla vůbec první textovka pro Amigu, nebo alespoň jedna z  prvních. Napsal jsem ji v GFA basicu konci a prváku na střední, respektive mezi mým prvákem a prvákem na střední, myslím si, že to tam zmiňuju někde v úvodu hry. Tuším, že se psal rok 1993, to byla vůbec pěkná doba. Toayen In Action měl původně vzniknout pro Atari, ale už jsem k tomu něměl sílu a tak jsem to napsal pro Amigu. Hra je jednoduchá, krátká a značně přímočará – musíte se stát programátorem světoznámé počítačové společnosti Toayen Corporation. Mělo vzniknout i pokračování – kde by se pátralo po druhém díle hry, neboť byl odcizen ze sídla společnosti Toayen Corporation – nikdy jsem se nedostal dál, než k napsání úvodního textu. Opět ve hře zmiňuji své kamarády a další postavy, které jsem potkal. Dokonce jsem jeden čas psal port hry pro osmibitové Atari, tedy o mnoho a mnoho let po té.

Toayen in Action – ke stažení – https://panprase.cz/download/toayen.zip

Malá poznámka, existuje skoro dokončená verze hry pro osmibitové Atari, otázkou je, jestli ji někdy dodělám a vypustím do světa.

Natočeno někdy dávno v ArcadeHry.cz během Amiga víkendu.
Kompletní herní řešení Toayen in Action.
Dokonce i do zahraničí se hra dostala, ovšem nikdo ji nerozumí.

Resetkání 1994

Tak tohle je moje srdcová záležitost, dalo by se napsat jedno z vrcholných děl, z puberty jsem skoro vyrostl a pomalu dospíval v muže, volný čas jsem trávil povětšinou u svých přátel, co se točili kolem Amiga demoscény, jelikož jsem neuměl kreslit, skládat muziku, nebo cokoli jiného, tak jsem se snažil nějak do dění na scéně zapojit alespoň psaním textových her. Hra popisuje cestu na jednu veleznámou Amiga akci, nechci zrovna moc psát, demoscénní – je pravda, že jsem tam potkal ony známé legendy a sám jsem se tak trochu stal legendou. Hru jsem psal v Amosu, což je mimochodem docela schopný programovací jazyk – upřímně, umět tehdy co v něm umím dnes, tak jsem si možná přišel i na nějakou tu korunku. Hru jsem psal co si pamatuju někdy kolem roku 1993-1994 a její podtitul je 14 minut kompilace, ve hře jsou původní obrázky a hudba právě od těch legend zmíněných výše. A všichni ve hře vystupují. Mimochodem, na Amize 500 kompilace hry opravdu trvala oněch 14 minut, dnes nepochopitelné.

Návod ke hře https://panprase.cz/clanek/na-resetkani-94-navod/

Další povídání ke hře https://panprase.cz/clanek/na-resetkani-aneb-14-minut-kompilace/

Na Resetkání 94 ke stažení https://panprase.cz/download/NaResetkani.zip

Vietnamská Mise

na rok jsem se odmlčel, asi to bylo tím, že jsem si byl nucen trošku při svých studiích přivydělávat, abych si mohl dovolit pořídit nový hardware a jiné zajímavosti. Upřímně si nepamatuju, jak dlouho jsem hru psal – myslím si, ale že to bylo na podzim roku 1996 a psal jsem ji pár dnů, myslím si, že tak dva až tři. Příběh hry odkazuje na povídky, které psal kamarád Jirka Špalek o svých kamarádech, jak si nás představoval na misi ve Vietnamské válce a zobrazoval naše kladné a hlavně záporné charaktery, které řádně zparodoval – já jsem vzal ty lidi z jeho příběhů a vymyslel si další příběh. Tuhle hru mám moc rád a hlavně dočkala se portu pro osmibitové Atari, díky. Hned po dokončení jsem začal psát další pokračování, bohužel nikdy ho nedokončil. Dokonce jsem si vlastnoručně pomocí jehličkové tiskárny, samolepek, nůžek, bílého trička a barvy na textil vyrobil tričko. Před pár lety jsem téma pokračování otevřel a začal na něm na Amize zase makat, abych se na něj zase vykašlal.

NAM pro Amigu si můžete stáhnout https://panprase.cz/download/nam.zip do emulátoru Amigy.

Čekejte

Tohle se musí nechat, je to moje první demo, tehdy v roce 1997 už skoro Amiga scéna umřela a starý kamarádi si pořídili jiné počítače a nějak se rozprchli do světa, spoustu jsem jich už nikdy více neviděl, i já se zapojil do plnohodnotného pracovního procesu. Malou chvilku jsem si našel – na to abych vykradl demo od LA Lamers, kde vříská hardcore Katuša a točí se v Amalu animace kačenky. Stačilo vzít jen rutinu scrolltextu z Resetkání a mohl jsem se grafomansky vyřádit dosyta.

Demo ke stažení je samozřejmě k dispozici https://panprase.cz/download/cekejte.zip

Resetkání 1998

Kdo si myslel, že udělám novou textovku, tak se šeredně mýlil, vzal jsem si hezky pěkně zdroják Resetkání 94, nebo snad ne? Nevím – je dost dobře možné, že o ten jsem už dávno přišel a napsal speciální edici, trošku vylepšil a hlavně rozšířil. Hru jsem publikoval ve zmíněném roce 1998 na setkání počítačových nadšenců ve Voticích, to byla jedna z přelomových akcích, kdy jsem se potkal s báječnejma klukama z Vertical Syndicate a Lahváčem. Však taky tuhle hru Láhve nacpal do svého diskmagu Top Secret, zlatá doba, nové demopárty, nový kámoši a spousta zábavy.

Speciální edici textovky si můžete opět stahnout do emulátoru https://panprase.cz/download/naresetkani98.zip

Oh, no more Plastic!

A máme tu další demo z mé Amos produkce, dělal jsem ho asi dva dny, jen tak, pro radost a jako upozornění před Plasticem, to jsem ještě nevěděl spoustu věcí, nicméně, lame code and design jsem si udělal sám. Taky to tak vypadá. Dovezl jsem ho na SHEEP 98. Prostě takové to malé rozloučení s Toayenem. To byl rok 1998.

Kdo by se chtěl pokochat jednoduchostí a krásou kódu a designu pak má jedinečnou možnost a stahnout si https://panprase.cz/download/lastro.zip jej.

Pomsta šíleného Ataristy

Tohle je klasika, v podstatě se jedná o přímej port textovky pro Atari, asi vás zajímá, jak jsem to tehdy předělával, myslím si, že to byl rok 1998, vůbec toho roku jsem asi udělal nejvíce produkce. Normálně jsem měl puštěné Atari na televizi a ručně přepisoval do Amosu komplet herní situace, myslím si, že jsem na nic nezapomněl, zkoušel jsem úplně všechno. Hra je naprosto identická se svou Atari předlohou, včetně fontu, no k těm se vrátím a dělám si tu malou mentální poznámku, že nesmím zapomenout napsat něco o tom jak jsem si namaloval své první fonty a hodit je sem taky ke stažení.

Kdo by si chtěl hru zkusit i na Amize, tak má jedinečnou možnost, link ke stažení https://panprase.cz/download/Pomsta.zip

Prudent Dactyl

Rok 1999 – jeden z nejlepších let dalo by se říct, spousta demopárty, kamarádských srazů a bůh ví čeho ještě. Jednoho pěkného zářijového dne jsem si pustil na Atari Prudent Dactyla, co se týče herních enginů interaktivní fikce mým vzorem, byl první co jsem pochopil v Atari Basicu a na jeho základě vznikla Debils Action. Předělal jsem ho kompletně celý. Myslím, že se o něm zmiňoval i Pavel Tišnovský na Rootu. Jsem slavný, a ne že nejsem, mimochodem čtěte dále a budete tu mít jeden “comming out”, tedy možná.

Prudent ke stažení https://panprase.cz/download/prudentdactyl.zip

Ovečka udělala Béé

rok 2007 i když původní nápad vzniknul někdy na SHEEPU v roce 1998 – Láhve psal nějaké texty pro textovku, kterou jsme chtěli vydat hned po SHEEPU, nebo možná i na SHEEPU. Tak jsem začal psát, nikdy nedovedl do finále, ale publikoval jsem jedno tech demo, jako reakci na začínající tvorbu MisticJoea, ještě rok po té jsem vydal na Apríla finální vydání, respektive, hra se nahrála a napsalo to jen “april fool”. Možná bych si mohl udělat další mentální poznámku a hru udělat. Asi pro Amigu už ne, ale někdy udělat. Jenže – čeká mne mraky práce, věcí které mám raději, než Ovečku.

Demo Ovečky si můžete zkusit zahrát sami https://panprase.cz/download/Ovecka_demo.zip

12

Ou jé, máme tu textovku z roku 2012 –  berte to jako dárek pro narození miminka MisticJoea, prostě jsem mu napsal textovku a dopsal jsem ji a měl jsem ji hotovou za 2 měsíce, neuvěřitelné, dodnes nepochopím jak jsem to dokázal, skoro jako bych se vrátil do svých pubertálních let. Čeká vás temný příběh, kdy síly zla vystoupí na povrch planety a my je musíme zastavit, nebo bude prostě zle. Udělal jsem si 2 diskety s hrou, jednu jsem nechal v muzeu ve Slaném, kde byly vystavené Amigy, bůh ví, jestli ji kurátor našel. Další jsem nechal o rok později nebo možná dýl v Rakovníku, kde mr. Kocour vystavoval Amigy a další retro haraburdí, loni na Bytefestu jsem mu ji podepsal, jo bylo to roku 2017. Mám radost, že hru mr. Kocour dohrál. Díky potěší to. Vlastně si myslím, že i nejednoho fanouška textovek jsem nabudil a on začal tvořit.

Amiga verze je k dispozici https://panprase.cz/download/12v1_0.zip

Pak tu máme i verzi pro Windows https://panprase.cz/download/12_RC1_3_WIN.zip a dokonce jsem udělal i verzi pro MACa https://panprase.cz/download/12_RC1_3_OSX.zip

Prudent Dactyl 2

mírně parodicky předělaný vzor z osmibitového Atari, vydáno na přelomu roku 2017/2018 pro Amigu jak jinak. Na předělávce jsem dělal asi čtyři měsíce a berte to jako mou poslední produkci pro Amigu, další už asi s největší pravděpodobností nebude. Byl tu pokus tuhle věc přeložit do angličtiny, tak nějak zkrachoval na mých znalostech jazyka a v neposlední řadě lenosti.

Návod pro ty kdo by hru nemohli z nějakého důvodu pokořit najdete https://panprase.cz/clanek/prudent-dactyl-2-2/ ona je to v podstatě i recenze, kde recenzent nenechal nit suchou a hra je rozebraná do detailu.

Prudent Dactyla pro Amigu si můžete s chutí zahrát, ale nejdříve si ji stáhněte https://panprase.cz/download/Prudent2.adf

Zvláštní vydání

produkce roku 2018, zatím poslední dílko, není pro staré počítače, ale jen pro ty modernější poháněné operačním systémem Windows, použil jsem TXT engine od Pedra, dokonce na něm zamakal dle mých zvláštních požadavků a verze která byla publikovaná se Zvláštním vydáním se jmenuje Hologram. Hra je těžká, velmi těžká a pro začátečníky nevhodná. Prý je celkem zábavná. Povedlo se mi spojit dvě hry do jedné – Zvláštní vydání a útěk z Czurakowitz.

Ke stažení je z různých úložišť.

https://drive.google.com/drive/folders/14ABiozIFDE4gN4nblSCGnDCuyTWia78z

https://mega.nz/#F!WcVQBSrb!VvSSZYmE24Onbs7jIO7MfQ

https://1drv.ms/f/s!AtC2vVYC-AbpgRRALrzyIyIy_NtK

Vietnamská mise 2

Thung lũng của những máy nướng bánh mì aneb údolí mechanických toasterů – produkce roku 2019. Vzal jsem původní koncept někdy z roku 1997, pohrál si s ososbami a obsazením, lehce předělal scénář a za pár měsíců bylo dílko na světě. Myslím, si že odborná kritika hru vřele přijala a dokonce i škarohlíd Kain se obdivně o hře zmínil, je pravda, že mu zase ve hře něco vadilo – nešel mu otevřít kredenc, ach jo.

Stahovat hru můžete tady https://drive.google.com/drive/folders/16AY8WNXmDKrgH1enF9GW6xRtzA-QrGYZ a nebo tady https://mega.nz/#F!aYNxgQQK!aQ1kp186rW0zlrfzD9jcvA popřípadě tady https://1drv.ms/f/s!AtC2vVYC-AbpgRN73XXvoVGEd6vA

Krátká upoutávka na hru https://panprase.cz/clanek/udoli-mechanickych-toasteru/

O hře se píše i na pohroma.de – kde sídlí hlavní stránky engine TXT