Rubrika: Atari

0

Emgeton Story 3 – ještě jednou

To máte tak, píšete si textovku pro osmibit a tak nějak to na něm nevyzkoušíte, nebo spíš to všechno hezky slepíte, připravíte a hodíte do emulátoru. Pak vám někdo napíše, že je to supr...

4

Emgeton Story 3

Loni jsem opravil dvě staré textovky, protože ani jedna nešla dohrát. Faktem zůstává, že jsem si připadal tak trochu jako herní restaurátor, z fragmentů v kódu a zmínkách jsem poskládal tak nějak příběh Bláznivého nápadu a...

0

Darkness

A máme tu další textovou hru pro osmibitové Atari. Je to čerstvá novinka. Kdo by to byl řekl, že se začnou zase objevovat nové textovky pro Atari. Tuhle napsal Tomáš Kratochvíl pod hlavičkou Golden...

5

Jak na textovku na osmibitu, ale bez BASICu.

Občas se stane, hlavně když je člověk šťoura, že se z nevinného dotazu stane projekt. Někde ve Facebookové diskusi o originálních osmibitových hrách jsem zmínil, že dokonalé textovky od Infocomu existovaly na i osmbitová atárka...

6

Písmenka v Basicu na Atari

V minulém příspěvku jsem zmiňoval písmo v Basicu na Atari, taky jsem psal o programu co jsem měl, nebo spíš objevil jako děcko na jedné kazetě. Tenhle zázračný program vygeneroval pár řádků basicu a...

6

Píšeme textovku na osmibitu

Poslední dobou se celkem roztrhnul pytel s textovkama pro osmibitové Atari, je fakt, že se jich povedlo spoustu zachránit, nějaké se objevili i mimo naše luhy a háje. Co tím myslím, no třeba, že se...

0

Ataristův protiútok – komplet

Nedávno vyšel celkem pěkný článek na Herním archeologovi o Ataristově Protiútoku, pěkně o něm psal chlapec, udělal mi radost a dostal i pěkné hodnocení. No on archeolog věděl, že dát míň nebavím se ním....

0

Clockstory – návod

Clockstory je hra těžká, už jsem o ní psal recenzi, taky byl o ní natočený i dokument. To všechno si můžete přečíst v předchozím článku, dneska se podíváme na řešení hry. Takže, kdo si to...

5

Clockstory

A je tu další zachráněný nalezenec, je fakt, že o téhle hře jsem slyšel z doslechu, když ji hledal Zdeněk Houška. Vždycky jsem si myslel, že ji neznám, že jsem ji nikdy neviděl. Opak je...

12

Cholerická akce – demo Čekejte

Našel jsem, nahrál jsem a zkonvertoval jsem. Konečně po dlouhých třiceti letech se povedlo najít, nahrát a zazálohovat jeden program, tedy skoro textovou hru, nazvěme to spíš jako DEMO k sérii textových her Cholerická akce,...

1

Ramdisk

Mám takové ty smíšené pocity, víme? To je tak, když se vám něco povede a vlastně ani nepovede, nebo jak bych to nazval. Ale začneme od začátku. Kdysi hodně dávno, jeden by řekl, že...

0

Rambo 1

Už jsem to asi psal, takže se budu opakovat, ale v devadesátkách, hlavně v té první polovině byl děsný boom textovek pro osmibitové Atari, kdo ví, co to vlastně způsobilo, osobně si myslím, že směr udala...

0

Vesmírná odysea

V roce 1992, kdy všichni ataristé prodávali svoje stroje a pořizovali si lepšo mašiny jako například Amigu a nebo Atari ST se objevila česká firmička D.. Adventure nabízející za směšný peníz textové hry pro osmibitové...

2

Toayen in action

A je to tu, konečně jsem se dokopal k tomu, abych dokončil jedno menší dílko, můžete se těšit, že si zase zahrajete mou první hru, co jsem napsal pro Amigu, tentokrát jsem ji naportoval pro...

0

Příběh ze Tmy

Jak se teďko patlám s Amigou, samozřejmě díky Bomberovi a jeho neutuchajícímu nadšení, jsem doma objevil balíček disket, které jsem nikdy nezkoumal, už ani nevím jak se ke mně dostali, no minimálně 15 let jich...

0

Bonifác

Bonifác je textovka z roku 1991 pro osmibitové Atari, napsal ji Petr Horák, známý též jako Peťulka Software. Je to jedna z her, které vás asi moc nezaujmou. Postrádá skoro jakýkoliv úvodní příběh, jen několik málo...

0

Rychlé šípy – Záhada hlavolamu

V roce 2012 vznikla pro osmibitové Atari předělávka textovky Rychlé Šípy – původně napsaná v devadesátých letech pro konkurenční platformu Sinclair. Hru předělal pro Atari Petr Svoboda s technickou pomocí mojí maličkosti a také se na hře...

1

Bláznivý nápad 2020

Jasně, měl jsem fakt docela bláznivý nápad, vzít Emgeton Story – Bláznivý nápad a opravit chybu v herním kódu a vyslat ho do světa. Teď už vím, že to byl fakticky bláznivý nápad a...