Syrečky pro Atari
Tak tu máme zase další starou, textovku pro osmibitové Atari. Ah, počkat, ona není stará jen, tak staře vypadá, je to vlastně zbrusu nová hra, vycházející ze slavného motivu Syrečků. Kdo by neznal syrečky, tu smradlavou pochoutku z Olomouce, že? No a my hráči, restaurátoři a jiná podivná stvoření zajímající se o textovou interaktivní fikci Syrečky zbožňujeme. Ne že bychom je papali k večeři, to fakt ne, ale máme tu takový projekt. Ano jsou to Syrečky – demohra, kterou vymyslela legenda a nejlepší autor textových her v této zemi, sám veliký Petr Kain. V podstatě jde o to, napsat Syrečky do každého dostupného herního engine a to tak, aby to bylo co nejvíce stejné. Sám jsem se o to pokusil v Alanu pro Amigu, kde jsem vyloženě vycházel z původního zadání. A pamatujete si tu ještě tu sérii článků, se kterou jsem psal na jaře o tom, jak napsat v Atari Basicu obstojně rychlou a dobře hratelnou textovku? Když jsem popisoval jak na to, dostal jsem nápad, že by nebylo špatné tuhle sérii završit obsáhlým článkem doplněným funkční hrou. Tak jsem začal psát Syrečky pro Atari bez nabodeníček.
Jenže jak plyne čas, tak se nějak nemůžu dokopat k tomu, abych ten článek dopsal. Snažím se tam popisovat všechny důležité součásti engine, jenže je to tak obsáhlé, že to snad bude na knihu, třeba to někdy dopíšu. Jenže co se Syrečkama? No co by, půjdou ven bez onoho zmíněného článku. Kdo si to bude chtít prozkoumat sám, tak jako jsme to dělali v hlubokých devadesátkách, tak může. Nemusí se vůbec snažit nějak složitě do hry dostat, stačí klepnout na reálném Atari na tlačítko Reset a nebo Break a hned máte k dispozici listing.
Pokud použijete engine hry a nebo jeho část, popřípadě se inspirujete, tak budu mít radost, že moje snažení k něčemu bylo. Jasně, nezapomeňte mou maličkost zmínit, to budu mít radost ještě větší. Engine vychází z notoricky známého textovkového engine od pana Fuky, který jej použil v Chrámu zkázy a ještě více jej rozvinul v Indiana Jonesovi 3. Oba původní listingy jsem podrobil důkladné analýze a ještě je vylepšil o své letité zkušenosti v Basicu a je napsaný přímo na míru pro Atari. Ve zkratce, kdybych tohle měl v hlubokých devadesátkách, měl čas jako Radomír Danenberger, tak na těch textovkách vyvařím majlant. V tomhle se dá hra napsat za týden, s testováním za dva. Původní Syrečky byli hotové za pár hodin, jasně – podváděl jsem, celé jsem to psal s Notepadem++ a konvertoval rovnou do emulátoru, ale i tak by se to dalo napsat na reálném stroji.
Jenže, myslíte si, že jde o původní Syrečky, tak jak je popisuje Petr Kain? No nejde, tyhle jsou speciální a zvláštní, hlavně jsem je věnoval Tom Softovi, který nás minulý měsíc opustil. Lehce jsem je rozšířil, tak jak si fanoušci přáli. Tedy hlavně jak si přál pan Poison, aby mu bylo lépe a uzdravil se z nemoci.
Mimochodem, ještě se Syrečkama něco chystám a doufám, že se mi to povede zrealizovat.
Hru si stáhněte, zahrajte a uvidíte. Jo, taky tu pár ataristů brblalo, že hra nejde spustit na reálném stroji přes ty jejich udělátka, dobře jim tak. Ne kecám, teďko by to mělo jít normálně spustit, použil jsem jeden suprový hack. Mimochodem, tedy na reálném stroji jsem to netestoval (teď už jo a valí to suprově, pěkně, skrze tu černou krabičku z Polska).
Syrecky 1983 (2021) - Atari (14,6 KiB, 129 hits)
Dohrane, celkom som sa zasmial, pekne 🙂