Kennedy Approach
Bezmála před dvaceti lety jsem hodně hrál na svém osmibitovém Atari jednu skvělou hru, bylo to Kennedy Approach, kde hráč byl dispečerem letového provozu ve spojených státech. Herní pole bylo rozděleno na třetiny v horní třetině se zobrazoval čas a pak jednotlivá letadla, která se objevovala na herním plánu, každý let měl své písmenko, to aby hráč dobře rozeznal jednotlivá letadla, která se nacházela na herní ploše, tj. ve dvou třetinách obrazovky. Každý let měl svou startovní a cílovou destinaci.
Úkolem hráče bylo úspěšně dovést le
tadla do svých cílů, nebo na přistání na daném letišti v oblasti. Hráč mohl zadávat rozkazy letadlům tak, aby do sebe nenabourali, popř. aby prováděli kroužení kolem radiomajáku a následně je pak úspěšně navedl na přistání. Na osmibitovém Atari a tuším, že i na C64, byla báječná komunikace mezi hráčem a letadly. Pokud hráč chtěl aby dané letadlo kleslo z 5000 stop na 4000 a otočilo se o 45 stupňů, zvolil si tedy letadlo a joystickem snížil výšku a nastavil o kolik stupňů se má dané letadlo natočit. Následně se pak ozval syntetický hlas počítače, který oznámil letadlu, co má provést, tehdy to byla naprostá bomba. Počítač a mluvil. Dokonce jsem zaslechl několik fám, nebo městských legend, že se na Atari a Kennedy Approach učili dispečeři na letiště v Ruzyni, ale co je na tom pravdy, asi nic.
Předevčírem jsem tuhle hru našel předělanou pro Windows a strávil jsem u ní bezmála 10 hodin hraní, je naprosto báječná, jen jednu chybičku má a tou je posun herního času, nějak mě nefunguje. Pokud jste kdysi hráli Kennedy Approach, tak neváhejte a podívejte se na tuhle stránku a hru si rozhodně zahrajte, je naprosto stejná jako na Atari, či Commodore 64.