Mým fanouškům…
Když už jsem se zase tak pěkně rozepsal o textovkách, které se na ctěné hráče hrnou, pak tu mám tedy nějaké novinky z dílny světoznámého autora textových her pro Amigu. Jenž má na svědomí několik báječných kousků, kterými se zapsal do podvědmí herní scény a stal se jednou z legend.
Modří již vědí a vy ostatní vězte, že tím borcem jsem samozřejmě já. A co že si to pro své skalní fanoušky chystám po večerech? Bude toho hodně, to ano, ale musím se donutit dokončit alespoň něco.
Začneme trošku jinak, projektem pro Atari – napsal jsem úplně nový engine pro textové hry v TurboBasicu, takže v brzké době se dočkáte nějaké zajímavé hry od Flye, původně jsem tedy chtěl udělat takový menší žertík s novou textovkou, ale nějak mne to nebavilo a vidina toho, že by ji na Atari snad nikdo nehrál mne nepotěšila, takže jsem se na to sprostě vykašlal, nicméně základ hry jsem použil do jiného projektu, o kterém se zmíním později.
Původně jsem totiž chtěl napsat po vzoru Vesmírné Odysey její osmý díl a vydávat jej za dílko Radomíra Danenbergera, ale nějak se mi nedařilo napodobit jeho osobitý styl a také jsem si to trochu představoval jinak, myslel jsem si, že to zvládnu udělat třeba za týden, ale jak jsem psal a vymýšelel příběh z kosmické lodi, která to má tak nějak za pár, napadlo mne, že bych se na to mohl vykašlat a vzít to dobré co jsem už napsal a oživit starou dobrou textovku, kterou jsem nikdy nenapsal – HUMUSTROMO.
Také jsem chtěl přeložit grafickou textovou hru Dratewka The Shoemaker do češtiny, ale vzhledem k problému se znakovou sadou jsem toho nechal, neustále jsem se divil, proč se mi po načtení znakové sady mrší celý program v TurboBasicu. Ona prostě nestačila paměť osmibitového Atárka, takže smůla přátelé – Dratewku si můžete zahrát leda tak v anglicky.
Tolik k ukončeným, nebo pozastaveným projektům, a teď si něco povíme o tom, co se na váš chystá v brzké době. Nene, Ovečka udělala béé to nebude, na to nemám nápady a vlastně ani chuť. Nicméně pro Amigu bych tu měl rozdělaný naprosto nový systém pro ovládání textových her, který se bude ovládat výhradně pomocí kurzorových kláves. Nebudeme si nic namlouvat, vykradl jsem jej z jedné PC textovky. Někde kolem by mohlo být pár obrázků ze systému hry. Grafiku, popřípadě i další hru do engine udělá světoznámý grafik a Amigista – MisticJoe.
Ty své programovací hokus pokusy se snažím realizovat především proto, aby se sám přesvědčil, že to ještě dovedu, když to někdy dokončím budu rád. Protože ani já a ani Mistic nemáme moc času. Takže to co tu vlastně píšu může být naprosto k ničemu a nic z toho co jsem napsal, se nesplní.
Abych netříštil síly a hlavně nápady, tak jsem přestal pracovat na několika textových hrách zároveň a budu se věnovat tvorbě jen jedné jediné, na jakou platformu ji vydám to se ještě uvidí, ale s největší pravděpodobností to asi bude v python engine od Dušana Hokůva, abych jim všem tady v republice předvedl jak se taková textová hra píše.
Aha, já jsem zapomněl na Python engine od Dušana, že v něm mám skoro dokončenou předělávku své první skutečné textovky pro Atari a to Debil’s Action, ano je to tak, stačí dopsat konec hry, nějak otestovat její hratelnost a můžete si ji také zahrát, však já se k tomu dostanu a tuhle maličkost dokončím, abychom všichni viděli, jak jsem byl tehdy v devadesátem prvním roce nedoceněný autor.
A zpět k tomu, proč tu vlastně píšu tenhle článek, už jsem nakousl, že mne začalo bavit vymýšlení staronového příběhu Humustromo. Pravda, hru jsem měl kdysi na Amize rozdělanou, ale co čert nechtěl – nedochovalo se vlastně vůbec nic. V podstatě mělo jít o jakousi takovou kosmickou parodii, něco humorného o současných lidech, kteří žijí své životy v alternativním vesmíru a tak dále.
K Humustrumu jsem se vrátil právě, když jsem dělal onen výše zmiňovaný engine pro Atari, tak mne napadlo, že bych mohl tedy příběh trošku rozvinout a nějak trochu nalepit k Humustromu další nápady a fragmenty z textovek co se mi dochovaly do dnešních dnů. Příběh Humustroma se nám bude odehrávat ve velice vzdálené budoucnosti, hlavní hrdina se probudí na kosmické lodi, řítící se vesmírem naprosto neřízeně a neovladatelně. Na lodi bude chudách naprosto sám, ehm, tedy možná. Po tom, se se zachrání tak se objeví kdesi na nějaké podivné modré planetě, kde objeví stopy po civilizaci, jenže obyvatele planety oné planety nebude k nalezení a tak dále a tak dále. Slibuji, že byste se mohli u hry řádně pobavit.
A protože jsem autor – svině, pak to nebude vůbec jednoduché, ba naopak, slibuji naprostou, totální obtížnost, tak, že vlastně hru budete nenávidět a nikdy ji nedohrajete.
Až pospojuji jednotlivé fragmenty, chcete li subquesty, které jsem si tu za těch pár let nastřádal, pak vypustím nějakou tu beta verzi na otestování. Asi vás zajímá co tu vlastně všechno mám? Tak je to tedy v první řadě načnutý příběh s kosmickou lodí Humustromo, který jsem měl pojmenovaný Peklo. Na Amize jsem také psal příběh ze součanosti – roku 1995 – který tak nějak navazoval k mé hře Na Resetkání a točil se kolem velkého úklidu, některé lokace se mi líbí a tak proč bych je nemohl použít Humustromu.
Pak nesmím zapomenout na spin-off k Resetkání aneb Preclíkův příběh, také jsem jej nikdy nedokončil, ale rozhodně by se mohl spojit s Mrtfaks, které jsem začal psát v Pythonu, abych se naučil ovládat Dušanův engine. A jako poslední tu mám i rozdělaný NAM 2, to jsem tedy zvědav jak to všechno spojím do jednoho a nebo více příběhů, aby z toho byla hratelná textová hra.
Těsíte se?
To je dobrý nápad koncentrovat síly na jeden projekt. Já se tedy těším! Jen mě trochu přepadla nostalgie a postesknul jsem si, že je škoda, že už není snad nikdo, kdo by s takovým zápalem vytvořil textovku pro ZX … Já na staré textovky na ZX nedám dopustit 😉
Zápalem 🙂 hihihi, já se těmahle projektama už také zabývám minimálně tři roky.
Ale teď opravdu chci něco dodělat.
A nechceš něco udělat pro ZX ? 🙂
Hihi, jasně, že bych udělal i něco pro ZX – ale je tu ale, nemám vůbec čas a hlavně ani zkušenosti s tvorbou pro ZX. Možná Mistique, by mohl…
Já chci Ovečku, co udělala béé!! 🙂
Ich auch.