Tajemství Velkého Vonta – návod
Tajemství Velkého Vonta. Před 33 lety byl tento závěrečný díl Stínadelské trilogie přislíben původními autory her pro ZX Spectrum – Záhada hlavolamu a Stínadla se bouří. Nikdy však nevyšel a je celkem nasnadě, proč ne. Tohle je taková náhražka; bez obrázků, bez hudby. Kdo jste knihu nečetli, kupte si ji a přečtěte si ji, i když už nejspíš dávno nejste její „cílovka“. A pak si třeba zahrajte tuhle krátkou textovku, která je napsána na některé její motivy.
Tentokrát je hra opravdu v češtině a nikoliv v „cestine“. Příkazy ve hře lze zkracovat, přičemž jejich kompletní seznam se zobrazí po zadání příkazu SLOVNIK.
Spustitelné ve všech slušných emulátorech jako je např. FUSE, nebo ZX Spin.
DOWNLOAD (Délka: 43KB)
A následuje návod…
Začíná se v klubovně Rychlých šípů, takže sebereme švihadlo a fotky, koukneme se k sobě co máme v inventáři, je to kápézetka, tu otevřeme a najdeme peníze a provázek.
Promluvíme si s Losnou, do klubovny vtrhnou Vontové, takže je zkusíme atakovat, boj nebude. Náš úkol je dostat se do Stínadel.
Venku si koupíme od hocha ze Dvorců Sběrače, přečteme si ho. Dojdeme do krejčovství a zkusíme si koupit žluté špendlíky, nemaj, ale určitě je někdo má – Vlasta, ukecáme ji a máme špendlíky. Ty si hned připneme na klopu.
Cestou v cukrárně koupíme bonbóny.
Na Rozdělovací třídě najdeme menší Vonty, dáme jim fotky a můžeme do Stínadel.
Potkáme Rudu Saflíře, promluvíme s ním. Jdeme tedy ke Žlutému květu, tam na dvoře v harampádí najdeme hák, vezmeme si ho. Jdeme dovnitř a promluvíme si s Dratušem. Pošle nás pryč, jdeme tedy zpět za Šaflířem, ten nám prozradí o Rejholci, jdeme ho hledat.
Cestu nám ukáže holčička, nejdřív se s náma nechce bavit, ale když ji dáme bonbónek, tak nám cestu ukáže.
Cestou nás tlupa Vontů zažene na dvorek a zavře nás tam. Uložte si pozici, bude se to hodit.
Uprostřed dvora na nás čeká souboj s Bratrstvem kočičí pracky pod taktovkou Vontů, odebírání zápalek. Nesnáším to, nechápu jak se to hraje.
Po výhře máme zápalky v inventáři, budou se hodit, podíváme se po dvoře, mezi povozy najdeme petrolejku, zapálíme ji sirkou.
Mezi veteší je ukryté vědro a v lokaci s nádobama na popel, objevíme dveře do domu, otevřeme je. V domě prohledáme stoly a najdeme papíry, ty strčíme pod dveře a zapálíme papíry.
Můžeme se dostat k oknům a zkusíme zatahat za mříž, jde sice vydrolit, nicméně nejde to snadno, poprosíme zbytek party.
Pak se vydáme kolem domů, abychom vyslechli rozhovor.
Najdeme Rejholce a zkusíme s ním mluvit, nechce se bavit, tak to zkusíme znovu. Tak a teďko musíme zachránit strom Ginga.
Cestou kolem stájí napumpujeme vodu do vědra, ve stájích je pytel se zrním.
Dojdeme kolem zahrady až k lampě, tam si namotáme hák na švihadlo a hodíme ho přes lampu a můžeme do zahrady.
Tam atakujeme Bratrsvo, zachráníme strom, ale Vontové nás vyprovodí ven, vrátíme se zpátky a sebereme listí.
Jdeme zpátky, tam kde byl Rejholec, teďko je tam Losna. Promluvíme si s ním, jdeme do opuštěného komplexu budov a naplníme pytel myšima.
Východně od malých Vontů je míček, sebereme ho.
Pak na kočičí hrádek, v prvním patře hodíme kočce míček, ve druhém polejeme kočku vodou a ve třetím další kočce nasypeme pytel myší.
V dalším patře jsou dveře, zaklepeme a dáme cizinci listí. Pustí nás dovnitř, pokecáme s ním.
Atakujeme cizince, svážeme ho provázkem, přečteme si knihu. Tam je slovní úloha, je nutné ji vyřešit.
Ve vedlejší lokaci jsou fusekle, mýdlo a lavor, takže mýdlo do lavoru a zpátky za cizincem.
Položíme mýdlo na zem a fusekli použijeme jako roubík.
Jdeme zpátky a prohledáme postel, najdeme tam kufr, ten otevřeme pomocí kódu, který získáme ze slovní úlohy.
V kufru je dopis, počkáme až dorazí Rejholec. Jakmile upadne, tak ho prohledáme a sebereme mu hlavolam.
Dojdeme za Dratušem a odevzdáme mu dopis a hlavolam, hra je hotová.