Textová adventure v Pythonu
jak jsem se již zmiňoval o Dušanovi a jeho Emgeton Story v tomhle článku https://panprase.cz/clanek/emgeton-story-revival/. Dušan se tedy na engine pro textové hry v Pythonu vrhnul s nasazením a jak se zdá, tak se na Emgeton můžeme brzy docela těšit. Dokonce se mu povedlo po napsání článku na server abclinuxu.cz sehnat i další ochotníky, kteří přispějí svou trochou do mlýna. To jsem velice rád, jednak proto, že jsem Dušana do jeho projektu navezl a druhak si rád zase zahraju a jak to i vypadá tak konečně dohraju Emgeton Story.
Kdo by si chtěl počíst články ohledně engine a vůbec tvorby hry, tak se musí podívat sem na Dušanův Linuxový blog http://www.abclinuxu.cz/blog/fedora_atd/2009/5/textova-adventura-v-pythonu a také tady, kde se zmiňuje o online verzi hry http://www.abclinuxu.cz/blog/fedora_atd/2009/5/textova-adventura-v-pythonu-online a nakonec nesmím zapomenout na stránky projektu přímo zde: http://textovka.sourceforge.net/
Dušan po prvním článku našel pár lidí, kteří mu začali nezištně pomáhat ve tvorbě a testingu hry, za což je určitě všem vděčný. A také mi prozradil novinku, v tomhle enginu se totiž tvoří další hra, mohu se domnívat jen, že pravděpodobně asi půjde o další z Atari textovkových pecek, protože se toho ujal Petr Svoboda.
Sám Dušanovi testuji jeho engine pro OS X, takže bych pak časem mohl napsat návod, kterak tenhle engine i se hrou rozjet, protože to zase tak jednoduché není, jak se na první pohled zdá, on je sice python součástí operačního systému, ale jaksi taksi nechce psát v pythonu háčky a čárky ať jeden dělá co dělá. Prostě to nejde.
Dušan mne také láme, abych napsal nějakou svou původní hru, nebo alespoň naportoval něco svého starého. To se mi moc nechce, nemám tolik času a mám menší výhrady k samotnému enginu. Jsou to sice jen kosmetické chybičky, které se vychytají, ale zatím se mi tak nějak nechce nic tvořit, ano, přiznejme si to, není nápad, takový, který by mi určil směr a další vývoj budoucího projektu – hry. Chce to něco, originálního, ale vymyslit něco je nad mé síly.
Zatím mne také od nějaké další tvorby odrazuje, že by si ctěný hráč musel ke hře stahnout Python (zvláště pak je to trošku problematické na Macu), říkám si, že by nebylo špatné toto nějak zkompilovat, nebo alespoň ke hře naprogramovat nějaký front end, aby hra zaujala i širší masy náctiletých hráčů, kteří nepamatují na staré dobré zlaté textovkové časy.
Na Windows platformně je spouštění hry podstatně jednodušší, stačí stáhnout Python a knihovnu Pyparsing, odklepat instaler, následně kliknout na ikony se hrou a můžete si zahrát, jen jediná věc nebude fungovat a tou je doplňování textu pomocí tabulátoru. Pravda, na Macu to také nefunguje jak by mělo. U prvního příkazu to funguje ale jakmile máte třeba zkoumat hrušeň tak to byste se asi uklepali do toho tabelátoru aby vám to engine doplnil.
Dušan zprovoznil i testovací online verzi, zkuste si ji: http://62.182.234.12:8022/ hra funguje snad ve všech prohlížečích, včetně mobilního Safari na iPhone.
O víkendu mne napadl vzhled a funkce online enginu, respektive klikacího enginu pro textové hry, který by mohl běžet v jakém koliv browseru. V podstatě bych vycházel z osvědčeného systému, který poprvé implementoval Honza Utopia Burian ve své trilogii Cest, akorát by to běželo v okně prohlížeče. Jediný problém je to naprogramovat, což o to, s databází a php bych si poradil, ale co s JavaScriptema a popř. Ajaxem? Vypadalo by to naprosto báječně, ale jak říkám, jen naprogramovat.
Přesně tak, pokusím se předělat jednu z mých velice oblíbených textových her, můžeš hádat jakou ?!?!?!! 🙂
Muhehe, já vím jakou předěláváš, ale mám zakázáno o tom mluvit. 🙂
To by pak nebylo zadny prekvapeni.