Vesmírná Odysea 3 – Úkol
Od tvého posledního dobrodružství uběhlo již 13 let, tentokrát ses vydal jako zkušební pilot na průzkum vesmíru, po tvém návratu ovšem o tebe nikdo nejevil zájem, protože se v té době ztratilo kdesi ve vesmíru několik známých vědců. Inu nelenils a rozhodl ses je zachránit, toliko k úvodu třetí části hry.
V průzkumném člunu se vydej k v východu a následně pak na sever, kde přistaneš v doku ohromné kosmické lodi. Z hangáru lodi jdi na sever, kde se na tebe vrhne devět bojových robotů, lasery a ani granáty k jejich likvidaci nepomáhají, takže zkus generátor (PO GENERATOR) a hle z robotů jsou jen součástky k náhradním dílům. Vydej se do útrob lodi (2x S, V) a prohledej hromady předmětů ve skladišti, nalezneš laurin (PR HROMADY), laurin samozřejmě ihned použij (PO LAURIN) zajistí ti neviditelnost.
Jdi si pro nějaké pořádné kosmické oblečení (Z, J, J, V, J).
V místnosti prohledej skafandry (PR SKAFANDRY) najdeš jeden co se ti bude hodit v místech, kde není dýchatelný vzduch.
Jdi zabíjet cizí formy života (S, S, Z).
Ve větší místnosti sedí mimozemšťan, zastřel jej laserem (PO LASER), v místnosti najdeš také láhev mazacího oleje (PR MISTNOST).
Pak jdi (V, S, Z) do místnosti s robotem.
Dej robotovi olej, můžeš si odebrat kartu (PO OLEJ, VEZMI KARTU).
A nyní hezky v výtahu (V, J, J, Z, S).
V chodbě na křižovatce použij kartu (PO KARTU) a jdi na východ, zdá se že se jedná asi o nějaký výtah či něco podobného, když si pořádně prohlédneš tlačítka v místnosti (PR TLACITKA) tak se ti vypíší neznámé znaky, asi nějaká mimozemská znaková sada, ti chytří již vědí, že se jedná o grafické znaky ATARI, které lze vypsat stisknutím klávesy CTRL + příslušného znaku. Jedná se tedy o znaky: T,J,D,C a TP.
Opět použij kartu a vepiš patro D (PO KARTU, D). Dojdi si k pásu (2xV, 2xJ, 3xZ) a prozkoumej bedny (PR BEDNY) najdeš nějaké součástky, s nimi se pak vydej do skladu krámů (3x V, 3x S) a prozkoumej krámy (PR KRAMY), najdeš gumové rukavice. Nyní si jdi sestrojit nějaký ten aparátek z haraburdí (J, Z, S, 2x Z), použij součástky a vyrobíš zpomalovač (PO SOUCASTKY). Vrať se k výtahu (2xV, J, Z) a použij opět kartu (PO KARTU) a zvol si patro T.
Dojdi si pro nějaké nářadí do skladu (2x V, S) a prozkoumej nářadí najdeš skalpel (PO NARADI). Tak se zdá, že uzrál čas na záchranu prvního vědce, tak hurá do akce (J, Z, 3xJ, 3xZ, S, V), roboti v místnosti vykonávají nějaký hnusný experiment, takže je zlikviduj generátorem (PO GENERATOR) a nebohého dr. Forlena vysvoboď skalpelem (PO SKALPEL), bohužel generátoru došla energie, takže se vydej pro baterii (Z,S).
V místnosti s elektrickým článkem zapni zpomalovač, co sis před chvilkou vyrobil, pak seber článek a hned jej použij (PO ZPOMALOVAC, VEZMI CLANEK, PO CLANEK).
Generátor máš nabitý, tak hezky osvobodíme dalšího vědce (J, 3xV, S) a opět roboty zničíme generátorem (PO GENERATOR). Nasaď si rukavice (PO RUKAVICE) a vypni přístroje (VYPNI PRISTROJE) a R. Donovan je zachráněn. Už nám zbývají jen tři ztracenci.
Dojdi si pro elektronický klíč (J, Z, 3xS, 2xZ) a v místnosti na stole prohledej papíry (PR PAPIRY). Nyní je na čase navštívit další patro kosmické lodi (2xV, J, Z) a použít kartu (PO KARTU) do lokace C.
Dojdi do místnosti s robotem studující dokumenty a zlikviduj jej pomocí generátoru (PO GENERATOR), prohledej dokumenty (PR DOKUMENTY), objevíš nakreslené nějaké znaky, opiš si je, budeš je v budoucnu potřebovat (bohužel ti nemohu poradit o jaké slovo se jedná, protože se generuje náhodně s každou hrou možná, že budeš mít štěstí a bude se jednat o slova ZDAREC, AHOJ, TEPIC, NAZDAR, samozřejmě, že jsou napsána ve grafickém znakovém módu, čili drž klávesu CRTL), zničený robot také ukrývá klíče k celám se zbývajícími vědci (PR ROBOTA).
Dojdi vysvobodit vědce (S, 2xZ), otevři celu klíčem (PO KLIC) a jdi dovnitř (J) zachráníš ing. Jordana (PR CLOVEKA). Zkus vedlejší celu (S, Z, PO KLIC, J). Bohužel se na tebe vyřítí obluda, takže ji zabij laserem (PO LASER) a nyní zkus zachránit dalšího vědce, který je vězněn v podivných nádobách (S, 3xV,2xS, 3x Z, J).
Sice v popisu místnosti tato věc není ale zkus vypnout přístroj (VYPNI PRISTROJ), zachráníš dr. O‘Haryho. Tak a teď tedy pro toho posledního, zase zpět k výtahu (S, 3xV, J, 2xZ) a použij kartu (PO KARTU) do patra D.
Nyní dojdi do malé místnosti (2xV, 2x J, Z, S, 2x Z) a použij poslední klíč (PO KLIC), na severu je místnost s mumií, vypni tedy přístroj (VYPNI PRISTROJ), na obrazovce ti naskočí neznámým jazykem věta, zadej tedy tím samým jazykem heslo z dokumentů zničeného robota. Zachráníš dr. Rossiho a odveď jej spolu s kolegy do hangáru (J, 2xV, J, V, 2xS, 2xZ) použij kartu (PO KARTU) a do patra J, kde půjdeš do své lodi (Z, J). Splnils úkol a vědci jsou zachráněni, jenže ses nevešel do kosmického člunu a tak tu asi budeš muset zůstat naneštěstí právě přistála další loď a ufoun, který z ní vystoupil tě spatřil a chce tě rovnou oddělat, nedovol mu to a zastřel ho (PO LASER).
Prohledej mrtvolu ufona (PR UFONA) najdeš povolení a vydej se do speciálně tajného patra (S, V, PO KARTU) s číslem, tedy písmenem TP. K přístupu do patra budeš potřebovat povolení (PO POVOLENI). Projdi patrem na východ, jih, západ 2x, sever a prozkoumej sochu (PR SOCHU), objevíš totiž tajný vchod (D, V, S), dojdeš do skladu a prozkoumej kontejnery (PR MISTNOST, PR KONTEJNERY), nyní se vrať do hangáru (J, Z, N, J, 2xV, S, Z, PO KARTU) to je patro J.
Přivlastni si kosmickou loď mrtvého ufouna (Z, J, Z) a natankuj palivo (PO PALIVO) a jdi na jih.
Hra končí…