Vietnamská mise pro Atari dokončena!
Ano, je to tak a mám z toho velikou radost, osobně jsem skoro ani nečekal, že se povede Petru Svobodovi předělat mou hru do Atariády v Prostějově, ale asi jsem jej trošku podcenil. Hra se objevila v magazínu FLOP 52 ještě s dalšími hrami české provenience, k těm se vrátím v dalších článcích.
Celou tuhle Vietnamskou parodii naprogramoval, heh, chtěl jsem říct, že s mou velikou pomocí přepsal Petr Svoboda, taktéž obstaral i grafiku. Dále velkým dílem přispěl Ivan Straka – poskytl obrázek k překreslení, František Houra – který naprogramoval intro ke hře a o hudbu se postaral Radek Štěrba se Zdeňkem Eisenhammerem. Chtěl bych všem moc poděkovat, ani netušíte jakou radost jste mi udělali.
obrázek z intra hry.
V podstatě se hra vůbec neliší od své Amigácké sestřičky, protože jsme se snažili dodržet původní texty. Pravda intro je jiné, ale zase na druhou stranu hudba je stejná, myslím, tím tedy tu která hraje přímo ve hře, můj oblíbený modul 3D se povedlo nádherně předělat pro Atari.
a takhle pak vypadá herní obrazovka.
Jak jsem psal, tak i engine hry, respektive texty ve hře jsou stejné a to i včetně obarvení zkoumaných předmětů v místnosti, pravda, na Atari se nedá v textovém modu použít více jak jedna barva a tak to Petr vyřešil jinak, text zinverznil a je to.
Proto, pokud jste ještě **Vietnamskou Misi** nikdy nehráli, pak si ji stáhněte buď s posledním číslem Flopu a nebo rovnou z archívu Atari textovek zde.
Musím říct, že jsem si konečně v klidu zahrál Vietnamskou Misi a
dořešil ji. Tak alespoň se podělím o pár dojmů:
Pozitivní: Dobrý nápad, dobré provedení! Je to legrace, moc věcí a
situací mě pobavilo, ale nebudu prozrazovat, snad jen volání na konci
„maj-da, maj-da“ 🙂 a ta odpověď, to nemělo chybu! 😀
Neutrální: Těžko říct, zda tohle dát k pozitivnímu nebo negativnímu,
textovka je na můj vkus hodně snadná a asi nikde nečíhá smrtelné
nebezpečí. Na druhou stranu neklade nesnesitelný odpor, kde už opravdu
bezradně chodíte sem tam a fakt vás nic nenapadá… Stejně tak mám
neutrální pocit z toho, že mapa, kde se pohybujete, je dost malá (zvyklý
na textovky jsem si vzal k ruce 2 A4 a nakonec jsem zjistil, že bych celou
mapku nakreslil i na list notýsku).
Negativní: Skoro nic, mohlo to být delší a složitější, ale lidi jsou
dneska děsně rozmazlený a asi by to nehráli 🙂
**AIN:**
Tož děkuji za odezvu, překvapilo mne, že si to někdo vůbec na tom Atari zahrál. Vem si, že Vietnamská Mise vznikla v roce 1996 na **Amize**, což je tu někde zmíněno. Ale nevím zdali jsem psal, že jsem hru dělal asi jeden, možná dva dny, včetně gametestingu. Proto je tak docela krátká, rok na to jsem začal tvořit Vietnamskou Misi 2 aka NAM 2, bohužel, nikdy jsem ji už nedodělal, zbyl mi po ní akorát první level.
Vlastně celý příběh byla variace na humorné povídky kamaráda Jirky Špalka – Vietnamská Mise.
Pokud si chceš zahrát opravdu pořádnou textovku, kterou nedohraješ za odpoledne, pak si stáhní z mé produkce „tuhle“:https://panprase.cz/clanek/na-resetkani-aneb-14-minut-kompilace,
na tu jsem docela hrdý, je poněkud rozsáhlá, neřešitelná a určitě i tak zábavná. Bohužel pro Atari ji asi nikdy nepředělám, neboť jen texty zabírají skoro 150kilobajtů.
Díky za tip, určitě vyzkouším hned jak to půjde!
Nevím jestli nebudu mít trochu problém s příkazy, vycházím z toho, že budou asi podobné jako u VM na Atari, akorát na Amize (emulátoru) nevím jak na háčky+čárky. Např. chci na začátku prozkoumat peřinu a příkaz „PRO PEŘ“ se mi nedaří udělit kvůli tomu „Ř“… ale asi je to moje blbost… někde to jít musí i na emulátoru.
**Resetkání a čeština**: záleží na tom jakou verzi hraješ, pokud tu původní z roku 1994, pak věz, že háčky a čárky v příkazech potřeba nejsou. Až tuhle verzi dohraješ, pak zkus verzi z roku 1998, zjistíš, že je všechno jinak a k příběhu se přidá zhruba dalších 50 lokací. Tam už je potřeba psát příkazy s diakritikou, nicméně tak jak jsi zvyklý z českých klávesnic na
PC/MACu.
Pokud bys zakysl, tak se tu na webu povaluje návod na obě verze.