Děs na Heyru
Po večerech, kdy nedávají nic v televizi hraju textové hry, které mne minuly. Jakožto Amigista jsem se k nim nedostal, když jsem přešel na Windows platformu, tak na ně nebyl čas a tak jsem se k nim dostal až teď. Jako studnice dobrých, špatných a úplných blbin mi slouží stagnující portál www.textovky.cz, dá se tam najít asi vše co se kdy vytvořilo pro x86 platformu, pravda, dobrá třičtvrtina neběží pod Windows, ale je nutné je hrát pod DosBoxem. Což je vlastně super, neboť si je mohu v klidu hrát na MacBooku a nemusím zapínat ten hučící stroj v pokoji.
úvodní texty hry
Jenom si dovolím upřesnit, že hra byla vytvořena pro intepreter TEXIN, takže autorovi „jen stačilo“ napsat texty v nějakém texťáku a v nějakém databázovém programu pak vytvořit předměty a akce. To samozřejmě nijak nesnižuje její kvalitu.
Vzdyt jsem to tam Kaine napsal. A ty Kaine, mels taky editor na sve hry?
A jo, sakra. 🙁 No, co na to říct? Sorry. 🙂 Asi se „poohlédnu“ po bílé holi… 🙂
Editor v pravém slova smyslu to nebyl, bylo to něco na půli cesty.
Hele když jsme u toho Texinu, nemáš ho náhodou, ne že bych jako chtěl v něm dělat nějakou hru, ale chtěl bych jej vidět, zatím jediné co jsem zjistil, že ty data jsou zakódovaná, tak, že je posunuta ascii tabulka asi o 16 znaku a je to ke všemu pozpátku a i slova jsou pozpátku… spíš mám na mysli kompiler na Texin, už jsem otravoval Ragimiriho, ale ten už to nemá, Buffy jakbysmet…
Ohledně TEXINu bych doporučoval oslovit Sefa (Sef na centrum.cz), ten před pár lety tvrdil, že má od autora zdrojáky (možná mi je i poslal, zkusím se podívat), každopádně udělal v TEXINu hromadu her. Nejsem si jist, jestli ten soubor TEXIN.exe není náhodou současně i kompilátor. Existoval manuál pro KoJaTex a práci s kompilátorem v html podobě, ale to je zřejmě všechno pryč…