Dizzy MMXXIV – návod
Zlý čaroděj Zaks opět unesl Dizzyho milou, Daisy. Jak je možné, že ho to i po tolika letech stále baví? A proč se mu to vždy podaří? Zahrajte si fanouškovskou textovou hru ze světa Yolkfolk „Dizzy MMXXIV aneb Ohavná pomsta čaroděje Zakse“ a přijďte této záhadě na kloub. Kompletní seznam příkazů se zobrazí po zadání příkazu SLOVNIK. Příkazy lze zkracovat.
Spustitelné ve všech slušných emulátorech jako je např. FUSE, nebo ZX Spin.
V kuchyni Dizzy otevře kredenc a vezme si paličku, otvírák, hrnec, nožík a talíř.
V troubě je pečené koleno.
Na poličce Dizzy objeví, sůl, pepř a majoránku.
Dizzy si dojde na půdu a vezme si rukavice a špalík.
V ložnici pod skříní je kniha, je ale nutné skříň podložit ořezaným špalíkem.
Dizzy si přečte knihu a najde tam recept na česnečku na kocovinu. Na talíř, si připravíme trochu soli, pepře, majoránku, nadrcený česnek, sádlo a zalijeme to celé vařenejma a nakrájenejma bramborama.
Mimo brambor máme vše. Ve skříni jsou punčochy, tak si je vezmeme.
A pod postelí je žehlící prkno.
V dětském pokoji je medvěd a ten má kolem krku pověšeno píšťalku. Jdeme odsunout spícího Dylana. Cestou si vezmeme lucerničku. V koupelně si vezmeme zvon. Jo a hlavně prozkoumáme Dylana, ten má u sebe zápalky.
Pomocí zvonu otevřeme padací vrátka. Zápalkama zapálíme lucerničku a směle do sklepa.
Ve sklepě přes puklinu položíme prkno.
Na netopýry zapískáme píšťalkou a můžeme si vzít česnek, brambory a cibuli.
V ložnici vezmeme vázu a tu nalejeme do hrnce. Ten dáme na plotnu. Oškrábeme a nakrájíme brambory a dáme je do hrnce.
Zapálíme plotnu zápalkama, brambory se uvaří.
Nožem nadrtíme česnek, dáme ho na talíř, taky, sůl, pepř a majoránku. Z lednice vyndáme sádlo, pokud jsme ho už nevyndali. Všechno tohle dáme na talíř.
Dizzy si vezme rukavice a pak hrnec. Pak hrnec nalejeme na talíř a ten zkonzumujeme.
Dizzy může jít ven.
Venku je v sudu jablko, tak ho Dizzy sní.
Jdeme za Pogii, tedy na její zahrádku, tam posypeme solí slimáky. Prohlídneme si strašáka. Najdeme knoflík, nožem ho odřízneme, sebereme ho a také lopatu. Myšce dáme pilulky, ty jsou doma v naší lékárničce v koupelně. Pogiie ale pilulky nechce, musíme nejdřív lopatou vyházet mrtvé slimáky ze zahrádky.
Vrata garáže u Poggie je číselně písmenný zámek na kód, takže zadáme co má nejraději Poggie a můžeme do garáže. Tam je vozítko a to má kufr, ten si otevřeme a vezmeme si hever.
Dojdeme do Kladna, tam u sochy je otvor. Vložíme kazetu co nám dala Poggie. Vložíme ji dvakrát, napoprvé se nám nahrávka nenahraje. O sochu je opřený krumpáč.
Krumpáčem otevřeme zahradní domek. Uvnitř na polici je kanystr a plechovka. Otvírákem otevřeme plechovku. V barvě Dizzy vymáchá štětku a pak štětkou namatlá knoflík. Vezmeme kanystr a jdeme otevřít bránu na hřbitov. Kanystr nalejeme na řetěz.
Na hřbitově je u jednoho hrobu gin. Doma vezmeme hrnec a punčochy, jo a taky olej.
Jdeme do Kladna, a tam na vrcholek kopce, je tam kolečko, to si vezmeme a jedno kolo se skutálí dolů. Jdeme do dolu, tam do nádrže nalejeme gin. Opravíme stroj pomocí punčochy a ozubeného kola, které si vyrobíme pomocí nožíku a kola z kolečka.
V dole si nasadíme hrnec a jebneme krumpáčem do nápisu, vypadne měďák.
V dole je kolejnice, dá se do ní bouchnout lopatou, zjeví se nám duch Holyna a položí nám hádanku, je to těžká hádanka. Odpovědí je číslo. Vlezeme do klece a zatáhneme za páku, nejde, tak ji namažeme olejem. Pákou se dá pohnout a můžeme jezdit nahoru a dolů.
Dolů není nutné jít. Jdeme najít meč, ten je důležitý.
Trolovi dáme falešnou minci, nyní můžeme chodit po mostě jak chceme, cestou potkáme fakíra, hada bouchneme paličkou. Dostaneme koberec. Černou skládku rozkopeme lopatou a najdeme jehlici.
Vosí hnízdo ucpeme zátkou z nádrže a vezmeme si vosí hnízdo. To hodíme na Gandalfa nebo na kohokoliv. Cestou do bažin, tam si odložíme všechno mimo heveru, sebere pak na vyvýšenině meč s pomocí heveru.
Jdeme k podivnému domu a dovnitř. Přečteme si knihu, nožíkem vyřízneme zaklínadlo a rychle ven.
U řeky vykukují bulvy, hodíme jim pečené koleno, pak můžeme s pomocí mýdla umýt koberec.
Stavíme se na hřbitově, hodíme měďák do automatu, vypadne nám svíčka.
Jdeme do Kladna do dolu, sjedeme do spodního patra.
Jdeme do spodního patra dolu navštívit kostlivce, ujistíme se, že máme na hlavě hrnec. Mečem zlikvidujeme kostlivce. Krumpáčem otevřeme truhlici a najdeme vous.
A jdeme na Zakse. Cestou sebereme jehlici. Pod čedičovou horou použijeme koberec, nahoře se podíváme na gryfy a nožem rozřežeme koberec. Cárama koberce překryjeme gryfy.
V hradním sále se podíváme na obrazy. Podíváme se na Zaksův obraz a upatláme ze svíčky figurku. Vousama vyzdobíme figurku a zaklejeme ji zaklínadlem.
Ve vedlejší lokaci je Zaks, použijeme jehlici na figurku a je po něm.
A to je konec hry pro vaše milované ZX-Spectrum.