Kickboxer – opraven
To jsem si zase jednou naběhl, Herní archeolog mě poprosil o pomoc s opravou Kickboxera pro Atari. Poslal mě obrázek, který napovídal, že ve hře dochází k problémům s písmem, které se přepisuje, takže časem je značně nečitelné. Sám jsem se s podobným problém sem už setkal, když jsem psal Emgeton Story, tohle se mi přesně začalo dít, když jsem měl kód hry extrémně veliký.
Slíbil jsem, že se podívám na hru, ale byl jsem tak trochu líný, ji testovat, rozumějte hrát. Naštěstí mě poslal návod tak to šlo celkem rychle, myslím ten test.
Nejdřív jsem tedy řešil druhou část, která je celkem relativně v pohodě, než mě došlo, že mám vlastně opravovat část třetí, respektive druhou herní. Hra se skládá totiž ze tří souborů, v prvním je jen pár obrázků a úvodní povídání, v další je první část a pak i druhá část hry.
Běžně opravuju tyhle hry tak, že si je vylistuju, pokud jsou tam speciální znaky s nabodeníčkama, tak si je převedu do pohodlnějšího editoru a pak to nahrávám zase zpět. Jenže, byl jsem línej. Našel jsem jen v podstatě jeden problé, kdy tedy autor skoro na konci volá písmo na jiné adrese a proto nejsou závěrečné texty vůbec čitelné. Pak také při prvním pohledu jsem si všiml, že dimenzování proměnných je značně robustní a tak jsem nepotřebné proměnné vyhodil a lehce snížil jejich velikost, která byla zbytečná. Mimochodem, opět se jedná o původní herní engine z Chrámu Zkázy.
Říkám si chyby opraveny a tak šup kompilace, eh, xexace, přidat písmo a trádá, je hotovo. Ale ouha, po xexaci, nějaké divné chyby, no byl jsem na to krátký, ať to zkrátím. Poprosil jsem opět Jindroushe, abych problém s padáním opravené verze vyřešil, tedy on vyřešil, neměl jsem jediný nápad. A co myslíte, prostě už samotný basic soubor byl poškozený a já ho nepřeuložil, to znamená, že jsem pracoval s vadným souborem a příště si na to musím dát pozor.
Kompletní archiv s opraveným souborem je k dispozici opět tady někde kolem.
Musím si tuhle hru zahrát, je hodně zajímavá, respektive druhá část je hodně zajímavá, objevil jsem jednu maličkost, která stojí za prověření. Druhá část vyžaduje heslo, po jeho zadání se hra spustí, ale má to jednu zajímavost, ono vám to heslo přenese objekty z první části do druhé. No prostě zajímavé.
Chcete si to vyzkoušet? Nahrajte poslední část a zadejte heslo 751203/20232330293018 co se potuluje po internetu, napište inventář a máte u sebe co? Nic. No a teď zkuste tohle heslo 751203/90909090909090 a máte u sebe najedou mraky věcí. Tohle je dost geniální nápad, dovedl bych si to představit i jinak. Třeba si ty proměnné uložit někam do paměti co se nepřepíše turbo loaderem, otázkou je jestli nějaká část paměti existuje a nebo si to uložit na disketu a pak při načtení druhé části načíst si proměnné, ale to už je potřeba tedy disketová verze hry, mimochodem, tohle by se mohlo hodit při nějakém větším projektu, který bude nutné rozdělit na víc částí.
Mimochodem on ten Kickboxer je hodně zajímavej, tak se na něj mrknu, nějak mě to připomíná Kung Fury, je to přesně takovej ten devadesátkovej brak.
Kickboxer (32,1 KiB, 134 hits)
Ahoj. Diky za opravu fontov. Celkom som sa potesil ked som videl, ze hra ktoru som kodil viac ako pre 30mi rokmi je stale na nete 😉 Kod do druheho levelu (751203) je moj datum narodenia – 3.12.75. Blbe je, ze ju teraz neviem prejst – nepamatam si spravny postup :((( nemas nahodou walkthrough? Dik!
@Peter Martis: hehe 🙂 no já návod nepsal, ale víme kdo to dohrál, řešení je u pana herního archeologa, bude rád, když mu napíšeš, že jsi autor. https://herniarcheolog.blogspot.com/2021/07/hra-562-kickboxer-1991.html
@holyna: Jasne, napisem mu. Diky moc, ze sa starate o IT relikvie nasej mladosti 😉
mne to na atari ani nejde spustit.. s qmegom, bez, s basicom, bez.. z dosu, bez dosu
Ono těch basic věcí moc pustit nejde co si tak myslím. A vím tak nějak proč.