Moje Produkce
Už ani nevím, kdy jsem začal programovat, ale asi už když jsem dostal svůj první počítač, bylo to Atari 130 xe ze Západního Německa.
Můj první program co jsem kdy napsal byl „Seagull over ocean“ z příručky k počítači.
Ale svou první hru jsem „napsal“, říkejme raději přepsal se svým kamarádem Vláďou Nejedlým. Tehdy se mu totiž povedlo vylistovat textovou hru Chrám Zkázy od Františka Fuky.
Psal se rok 1991 a já ovlivněn Viktorem Lošťákem, začal kompletně přepisovat „Chrám zkázy“ a jelikož jsem se tehdy nevyznal v enginu hry, tak jsme s Vláďou zvesela přepsali pouze texty, vyšperkovali příběh do současného světa a zakomponovali do děje postavičky kladenského Atari klubu. Jediné co bylo naše a původní bylo písmo, které jsme ve hře použili. Pokud by někdo chtěl tak se mi povedlo překecat Petra Svobodu a on mi hru vytáhnul z kazet co mi zbyli po Atari a umístil na svém webu http://atari.panprase.cz
V 91 jsem byl činný a hned na podzim jsem opět spolu s Vláďou Nejedlým vydal „Debil’s Action“, také jsem si myslil, že se už do dnešních dob nedochovala, ale opět díky Petru Svobodovi se ji povedlo opět nalézt a zachránit. Příběh hry nás zavede do současnosti, musíme si položit otázku co je současnost, no současnost roku 1991. Herní systém jsem tak trochu okoukal ze hry „Prudent Dactyl“ a začal se pomalu a jistě učit programovat v Atari Basicu. Hra neuměla jen dvě věci, které tak rád vyčítám ostatním tvůrcům textových her. Tehdy jsem nebyl schopen naprogramovat manipulaci s předměty, respektive hra neuměla předmět položit, tak aby zůstal na dané lokaci a dal se později sebrat. A tou další bylo vkládání příkazů, no co si budeme namlouvat, neuměl jsem ořezat textový řetězec, takže se příkazy musely zadávat tak jak vyžadovala hra. Tyhle věci hře neubraly na kráse. Ke stažení je buď na http://atari.panprase.cz
Po éře osmibitů nastupuje Amiga a mé programátorské umění se rapidně zlepšilo, no vlastně už to bylo na Atari, kdy jsem chtěl napsat pokračování Debil’s Action aneb Hovada se bouří, Prisoner Of Universe, podle scénáře Petra Nováka a hlavně Terminátor II podle slavného filmu, který v té době běžel v kinech, nic takového se nestalo a já tedy alespoň vylepšil svůj engine pro textové hry.
V roce 1993 jsem během podzimu publikoval Toayen In Action, který už byl plnohodnotnou textovou hrou, ale bohužel byl kratičký, proč tomu tak bylo je popsáno ve speciálním článku o této prvotině pro Amigu.
1994 a moje slavné Na Resetkání, můj nejpovedenější textový projekt, ve kterém jsem využil zkušenosti a tradice získané během let. O Resetkání taktéž píšu ve článku na tomto webu. Tehdy jsem už dávno opustil GFA Basic a vrhnul se na programování v Amigácké legendě Amos Basic.
1996 jsem napsal narychlo textovou hru NAM, neboli Vietnamská Mise. Opět mělo jít jen o test mého nového enginu, respektive vylepšená verze toho starého. Tehdy se totiž na herním textovém trhu objevila „Cesta Tmou“ od Honzy Buriana a tam byla jedna super vychytávka, která hodně usnadňovala hraní textových her. Tou vychytávkou byl popis místnosti, kde bylo označeno barevně co jde zkoumat, to se mi tak zalíbilo, že jsem to použil právě ve Vietnamské Misi. Příběh hry je podle námětu Jirky Špalka a jeho povídek Vietnamská Mise I a II. No a ještě malé vysvětlení, tehdy jsem hru vydal pod svým druhým pseudonymem Gargamel a všem kolem jsem nablekotal že Gargamel je žijící osoba, můj kamarád.
Roku 1997 jsem si připadal jako poslední žijící Amigista široko daleko. A tak jsem vlastně ani už nic nedělal. Proč také, stará scéna byla mrtvá a Amiga začínala mít svou slávu také za sebou. Jednou jsem narazil na demíčko od L.A. Lamers, ani už nevím jak se jmenovalo, ale byla v něm hudba Katyusha v kočičí verzi. Ta se mi tak zalíbila, že jsem ji vyripoval a ještě si z demka vytáhnul animaci kachničky v bazénku. A naprogramoval jsem Lamtro – Čekejte! Stáhnout byste si ho mohli zde.
1998 a rok nové scény, tehdy vzniklo spoustu věcí pro Amigu a já jsem nechtěl zahálet a tak jsem vydal reedici svého Na Resetkání. Tato verze byla rozšířena o několik desítek postav a místností, bylo v ní použito všech technologií, které jsem vymyslil při programování textových her. Teď už nejen šlo pokládat předměty, ale šlo je i sbírat po „houfech“, čili, když jste si odložili v lokaci 10 předmětů tak šli najednou sebrat. Velkou novinkou ve hře byl systém automatické mapy, čímž odpadalo čmárání lokací po čtverečkových papírech. A další vymožeností byla možnost pohybu ve hře pomocí kurzorových kláves. Hra byla na dvě diskety, hudbu mi udělal Marek Hron alias Wolf, grafiku jsem si namaloval sám, tedy, když těch pár písmenek v grafickém provedení se dají nazývat grafikou. Hru jsem vypustil mezi veřejnost na Amiga Párty ve Voticích na jaře 98, bohužel chybička se vloudila a pár dnů po vypuštění jsem musel vydat opravenou verzi.
Rok 1998 byl vůbec jeden z mých nejproduktivnějších, protože hned po vydání Resetkání jsem vypustil rozlučkové demíčko s Toayenem, prostě tehdy už mě Venca Koula hodně naštval. A tak se demíčko jmenovalo Oh, No More Plastic! V podstatě šlo jen o hudbu nějaký textík a to bylo vše. Napsal jsem to tehdy před párty S.H.E.E.P.
A ještě jedna věc se mi povedla vypustit a tou byla konverze slavné Pomsty Šíleného Ataristy, celou hru jsem prostě přepsal pro Amigu. Podařilo se mi to skoro k nerozeznání od originálu.
A blížíme se skoro do finále…
Rok 1999. Jak to všechno začalo tak to také skončilo. Na podzim 1999 jsem totiž vydal svůj poslední projekt. Předělal jsem z osmibitového Atari ještě jednu hru, kdo si myslí že to byl Ataristův protiútok tak se šeredně mýlí, byl to Prudent Dactyl. Na něm jsem se naučil programovat vlastní hry a tak jsem jej vypustil na Amigu.
A pak tu bylo ještě pár maličkostí, které rozhodně patří do mé produkce, ale nejsem si jist jejich dobou publikací a hlavně už se z nich skoro nic nedochovalo. Když jsem roku 1992 poznal Bombera, tak jsme spolu, pod mým pseudonymem Gargamelem vypustili demko Defkoidy, říkám si, že jsme je publikovali někdy na přelomu let 92/93. Už si ani nepamatuji proč vzniknul Gargamel. Nu ale to je jedno.
Před napsáním Defkoidů jsem pro „Bomberovi Util Disky“ vytvářel kratičká intra v Amosu, no ony zase tak kratičká nebyla. Bohužel se nedochovalo ani jedno jediné.
Nu a poslední věcí na kterou jsem si vzpoměl, je remake první textové hry pro Amigu, tou byl bezesporu Pilotův Příběh. Povedlo se mi jej komplet předělat k obrazu svému, ale bohužel, tahle věc se nedochovala a už ji nikdy v životě nespatřím, předělaná verze nesla hrdě jméno „Pilotůf Příbjech„.
1991
Indiana Jones aneb Chram zkázy 2.0 (19,9 KiB, 609 hits)
1993
Toayen In Action (476,5 KiB, 522 hits) Indiana Jones aneb Chram zkázy 2.0 (19,9 KiB, 609 hits)
1994
Na Resetkání aneb 14 minut kompilace (393,6 KiB, 518 hits)1996
Vietnamská Mise (204,8 KiB, 639 hits)1997
1998
Na Resetkání 98 - Special Edition (802,7 KiB, 537 hits) Oh, No More Plastic! (390,6 KiB, 486 hits) Pomsta Šíleného Ataristy (454,7 KiB, 754 hits)
1999
Prudent Dactyl (333,3 KiB, 511 hits)
2008
Ovečka udělala béé - demo (521,0 KiB, 496 hits)
Stažení pro osobní potřebu je povoleno, ale vůbec nemám rád, když tyhle věci najdu na nějakém cizím webu, když už si to tam budete mermomocí chít dát tak bych docela uvítal nějakého mejla, takže si pište panprase@gmail.com.
Ja delal textovku v CAG. Plne grafickou a moh ses v ni jit kdykoliv vychcat, nebo si zasukat s hotelovou recepcni. Ale jak sem kreslil obrazky chcani v kazdy lokaci, tak jsem se vycerpal a na dalsi pribeh uz chybela energie 🙂
No jo cece CAG ten bych snad i zapomel ze existoval…
notak ahoj přítely!
musím se přiznat že mě to překvapilo jak jsi to zvladnul ,prohlížíme si to spří telkyní a moc se nám to líbí,musím ti oznámit že jsem nebyl 14 dní v dosahu, dostal jsem budíčka…špatně mě to tlouklo, tak že jsem ještě z toho trochu vyplašenej ale snad měto vyjde a budu tady ještě nějakej tyden , zatím se měj amoc ti fandím čau dědek z dubí
Tak jsem sjel to Resetkání 98. Dost dobrý. Ale za ty diskety bych vraždil, samozřejmě jsem se po druhém třetím zkoumání stromů na to vykašlal, a pak musel kouknout do návodu. 🙂
Díky za pochvalu, mám radost, že si to někdo i po těch 12 letech zahrál, normálně mne zase chytá nálada na to napsat nějakou textovku. Ale…
Jo jako na Masakr v Shallowgrave a Bimba to ovšem nemá, to musím uznat.
Já jsem to zkoušel, ale větší dojem na mě nakonec udělalo Na Resetkání (ta starší verze). Ta verze 98 mi přišla už hodně „moderní“, vlastně nevím, jak to vyjádřit, prostě jsem zvyklý něco z textu „vyčíst“ (tady jsou zabarvená slovíčka), kreslit si mapu sám ap. Vím, že jsem se třeba do ní nemusel dívat, ale přece jen to láká, zejména, když to prostředí bylo někdy tak rozlehlý… Každopádně tím nechci říct, že je to špatné, naopak, všechna čest! Mně se to líbí strašně, ale hraju teď Na Resetkání tu starší verzi a ta je fakt super 🙂 Taky jsem jí dal hlas 🙂 Zasekl jsem se zatím u kanálu, teprve ho jdu prozkoumat, nechápu zatím, proč za mnou leze ten „šílenec“ ale já na to přijdu! 😉
Šílenec, no ten za tebou půjde až do konce hry, bez něj bys ji nedal…
Díky za pochvalu, takže máš raději neobarvená slovíčka? Fajn, píšu si. Já fakt začnu něco dělat. Asi v tom Pythonu…
Si to Na Resetkání snad i zahraju… hehe
Je to fakt zábava! 🙂 Teď jsem se pobavil, když jsem postrašil stařenu maskou a jí vypověděli nohy službu zrovna když přeskakovala příkop a pak když jsem hodil hůl před ty staříky, kteří hrajou Nu pagadi II 😀 No samozřejmě, že jsem se nechal nachytat, že myši chtějí něco třpytivého, ale to jsem tak trošku čekal ;-D