On The Boat – návod
Před pár lety vyšla tahle skvělá, brutálně těžká konverzační hra. Když píšu brutálně těžká, pak vězte, že jsem se jejím dohráním měl značné problémy – rozepsal jsem si ke hře návod a nikdy jsem ho nedokončil, už ani nevím proč.
A teď nastal čas – dokončím návod, snad si ze hry budu něco pamatovat, inu, nepamatoval jsem si toho moc, respektive nepamatoval jsem si vůbec nic, jen mlhavě jsem znal závěr hry.
Jdeme na to? Tak fajn. Hra nás zavede na výletní jachtu, kde se událo něco děsivého – v podstatě se celá posádka změnila v mrtváky, ti jsou nejen rychlejší, ale i bystřejší nežli obvykle.
V On The Boat – budete trpět nedostatkem času při rozhodování, hra běží skoro v reálném čase – takže když hru spustíte a skáknete si uvařit kafíčko a dortíček, už je po vás.
Ráno
Po probuzení a seznámení se situací si roztáhněte závěs, aspoň lépe uvidíte, pak rychle zavřete dveře a zamkněte, ano bylo to o fous.
V herní nápovědě, je napsáno, že máte všechno zkoumat, pak tedy směle do toho. Ve skříňce je polštář, bunda a v ní jsou kondomy, ty se hodí k provozování zombofilie. Na posteli najdete deku a na stole je flaška s bagetou.
Napijte se pořádně chlastu, on se bude hodit – v podstatě celou hru hráč provází svého hrdinu, který má minimálně tři promile. Ono se nevyplácí pít na lačno, takže to zajíme hezky starou bagetkou.
Co dál? Zombák za dveřma a jinudy ven to nepůjde. Půjde jen si pomůžeme, to je jasný. Otevřeme okno, čerstvý vzduch ještě nikoho nezabil, o stůl rozbijeme lahev a střepama rozřežeme pěkně deku.
Z pruhů látky máme krásný lano, to uvážeme ke stolu a směle ven.
Když se tak houpeme na laně tak se zkusíme spustit o patro níže, okno ale otevřít hned nejde, tak to budeme zkoušet dokud to nepůjde.
V kapitánské kajutě najdeme tělo, u těla najdeme pistoli, takže…
Venku si nás ani mrtvák nevšimne, když ho zastřelíme pistolí, uděláme si tedy nejprve tlumič pomocí polštáře. Je nám zle – hodně zle, obrazovka rudne…
Dopotácíme se do kuchyně, tam je schovaný Johny Walker ve skříňce, najdeme i hrneček ten naplníme vodou, nejlépe hned po tom co do sebe kopneme Johny Walkera. V kuchyni – až se uklidníme, za sebou zavřeme a zkusíme otevřít mrazák, jinak ten smrad přiláká tvýho kámoše Charlie, je to mrtvák jako všichni.
V mrazáku je mléko, hodí se nám, ale k pití rozhodně nebude. Na stojanu je sekáček na maso, další zbraň a na umyvadle najdeme krásný prsten. V rohu kuchyně najdeme malou tarantuli Oskrara, co naplat, máme hlad a jíst se musí, pěkně se do něj pustíme jako Maxmilián v Cestě krve.
V kapitánské kajutě jsou v mrtvákově torzu gumové rukavice a v těle najdeme klíč ke strojovně. Když odtáheneme tělo, najdeme udici – bude se lovit a určitě s ní bude nějaká veselá taškařice.
Na stole je deník, ten si přečteme a na posteli je deka, z té si můžeme, nebo spíš musíme později vyrobit další lanodeku, no a taky najdeme hlavu prvního důstojníka.
Naproti jídelně je prádelna a je tam docela hodně zajímavých věciček, tou první je umírající člověk, dáme mu napít vody z hrnečku, nezapomeňte si ho pak zase doplnit. V kuchyni je také gulášek – taková mňamka tak se najezte, je to všelék.
V prádelně jsou v pračce silonky a v sušičce koberec. V silonkách najdeme i tanga, ty jsou k ničemu ale aspoň se můžete kochat myšlenkou na zombici v tangách.
V hale koberec rozbalíme, nestačí ho jenom položit, hezky rozbalit.
Mimochodem v kapitánově kajutě je na těle košile, na ní je napsaná velikost, to si někam zapište – velikost košile se mění s každou hrou.
Naproti kapitánské kajutě je pěkná knihovna, takže se tam porozhlédneme. V regálech jsou knihy, najdeme tam atlas námořních tras a malej papírek, který ukrývá šifrovaný kód.
147
258
369
U strojovny si odemkneme klíčem a pod nohama nám proběhne vystrašené koťátko. U sudu ve strojovně si vezmeme pumpu, z bedny postupně vytáhneme, kleště, šroubovák a hodně dobře schovanou lepící pásku.
Po prohlídce motoru zjišťujeme, že je hodně rozbitý, asi od nemrtvých, takže ho budeme muset opravit, naštěstí tu máme manuál ukrytý v přihrádce motoru. Můžeme si tu připravit motor, ať nepobíháme sem a tam, naběháme se ještě dosyta.
Opravíme elektroinstalaci motoru, nejprve si ale vezeme rukavice, pak přeštípáme dráty, ty pospojujeme a odizolujeme.
Otevřeme sud, a pomocí pumpy naplníme nejprve kondomy benzínem a pak nádrž motoru.
Start na chvilinku odložíme, na lodi je totiž autodestrukční systém. Ten budeme muset nejřív vypnout, takže jdeme zpět do knihovny, tam za obrazem najdeme terminál, jako heslo zadáme velikost košile a pak podle lístečku pohneme regálem podle pokynů z obrazovky terminálu.
Sejdeme do tajné místnosti a tam na monitoru najdeme voskovou figurku Křižáka, bude pro štěstí, ale hlavně zjistíme heslo do počítače, je to značka monitoru. Pod klávesnicí najdeme lísteček s důležitou zprávou, zjistíme tak login do počítače.
Zapneme počítač – naťukáme login Falken a heslo je značka monitoru. Otevřeme si dveře ke vzorkům, kde nás napadne Falken, tak ho za trest transformujeme. Než se pustíme do větších akcí, tak si raději za sebou zavřeme dveře, aby zbytečně hluk nepřitahoval nemrtvé.
Koukneme se na Falkena a zjistíme heslo k účtu pana Grega s nímž jsme se seznámili během studia korespondence pana Falkena.
S Gregovým účtem vypneme autodestrukci lodi.
Zpět k motoru, teďko už bysme ho mohli nahodit, bohužel zvuk přiláká Charlieho. Naštěstí trhneme kobercem a Charlie bude na malou chvilinku vyřazen z akce, zavřeme strojovnu a pro jistotu ji zamkneme. Moc času a příkazů nám nezbývá, takže rychle do kapitánské kajuty a zavřít a zamknout za sebou.
Pod postelí najdeme to ztracené kotě, nalákáme ho na mléko.
Vylezeme skrze venkovní část lodi do své kajuty a spustíme další kapitolu Bouře.
Doufám, že už nepotkáme Charlieho, naštěstí. Nebo spíš na neštěstí, tahle část hry je asi nejsložitější.
Průběžně kontrolujeme svůj stav, pokud nám šestý smysl říká, že se něco podělalo, pak vězte, že jsem zapomněl na nějakou důležitou část hry a návod je k ničemu.
Najdeme si místnosti číslo 8 a otevřeme dveře, na chodbě také najdeme kladivo, bude se hodit.
V místnosti 8 prohledáme skříňku a šroubovákem odšroubujeme skříňku a odsuneme ji doprostřed místnosti.
Budeme lovi mrtváky jako kapry na Vltavě. Jako návnadu použijeme hlavu prvního důstojníka a až mrtvák dojde do místnosti, my se schováme ve skříňce a ze zálohy ho zabijeme kladivem – mimochodem na kladivu je ruka, tu si vezmeme. Nesmíme zapomenout ovšem nastražit nad dveře vědro, spadne na mrtváka a bud krapet dezorientovaný a pak teprve nastane čas likvidační.
Mrtvák přišel z lokace číslo 7, kde je gramofon pod postelí, tágo, a koule. S pomocí silonek a koulí si uděláme bolaso a pustíme gramofon, my se mezitím schováme za závěs, jakmile mrtvák dorazí, podrazíme mu nohy bolasem a jeho nudnou nemrtvou existenci ukončíme kladivem.
Mrtvola má u sebe kreditku. Hodí se nám, dojdeme do místnosti číslo 5, tam je sliz ve slizu jsou vajíčka, dáme si je do hrnku z s vodou, mimochodem ten sliz jde nabrat do vědra, to je v lokaci číslo 8. Ve skříňce najdeme i cigarety a zapalovač. Dojdeme tam kde jsme našli kladivo a odtáhneme mrtvolu na chodbu.
Najdeme zamčené dveře, ty se pokusíme otevřít kreditkou a objevíme pana kapitána. Dáme mu napít z hrnečku našeho posilňujícího nápoje a pro jistotu se stáhneme do své kajuty a zamkneme se. Jakmile kapitán projde.
Sebereme signální pistoli a ve váze je malý klíček a ve skříňce je baterka.
Musíme doplnit chlast, takže se vydáme o patro níže, skrze lano do kapitánský kajuty a odemkneme si skříňku – najdeme diamanty a soudek. Ze soudku doplníme Johny Walkera.
Najdeme si lokaci s klepáním křídel, je tam čajka a taky docela tma, takže nejdřív jí pošleme koťátko, rozsvítíme si baterku. Čajku přibodneme tágem a dorazíme sekáčkem, pokud máme Johny Walkera tak se napijeme – uff, bylo to o fous. Nebo rychle dojdeme do kapitánské kajuty pro další chlast.
Abychom se dostali na horní palubu, tak schody polijeme slizem a jdeme nahoru, raději si doplníme Johny Walkera ať se nám hraje lépe.
Mrtváka co nás pronásleduje postřelíme signální pistolí a vylezeme na stěžeň, kde najdeme Wihlelma. Moc s náma nechce pokecat, takže do něj nalejeme Johny Walkera, cigára a zapoalovač. Pod stěžněm vartuje mrtvák, no tak co ho zbombardovat kondobombama, pak na ní hodíme zapalovač a máme tu grilovaného mrtváka.
S Wilhelmem dojdeme ke člunu, hodíme tam hlavu prvního důstojníka, no to ne, i na člunu je mrtvák, takže s Wilhelmem rozhoupeme lana a mrtvák se vydá na svou první plavbu.
Pak tu máme kormidelní kabinu, vlezeme si dovnitř, zapneme vysílačku, nahodíme motor, ukážeme mapy Wilhelmovi. Jakmile odejde tak zatáhneme žaluzie, zavřeme a zamkneme dveře a otevřeme si okno.
Kdo si myslí, že je máme vyhráno, no tak skoro ano.
Jen ještě rozbijeme sekáčkem kormidlo, za dveřmi kabiny byla schovaná harpuna a střepama si uděláme lanodeku, pokud ji už dávno nemáme hotovou, lano uvážeme ke kormidlu a spustíme se do člunu k Wilhelmovi.
Odvážeme lano a jsme zachráněni, teda ještě musíme harpunou krouhnout nakaženého Wilhelma.
Hotovo. Finíto, The End, KOHEU.
Hra je extrémně těžká, prostě klasický survival horor, ve hře musíte dobře rozmýšlet všechny akce a hlavně za sebou zavírat a zamykat, mrtváci jsou poměrně chytří.
Celkem jsem autora nenáviděl asi 10x, ale hra za to stojí, když to pojede bez návodu tak pod 6 -10 herních hodin to asi nikdo nedokáže dohrát.
Hru si můžete stáhnout ze stránek autora.