Soumrak
Tak a dneska jsem si pro vás připravil menší povídání o textové hře pro Amigu Soumrak. Hru napsal Jarda Povolný alias Sirius z Torture někdy kolem roku 94-95, přesně si to vlastně ani nepamatuji, jen to, že jsem si ji kdysi kupoval v jednom obchůdku v Praze. Jak jsem psal Sirius byl ze skupiny Torture, takže celá hra koncepčně vychází z trilogie Cest, taktéž grafiku do hry dělal Honza Burian, autor oněch zmíněných Cest…
Fantasy příběh hry je vcelku prostý a více méně se dá ve hře přijít na většinu zapeklitých až skoro, řekli bychom nelogických hádanek, ve hře se hráč potýká povětšinou s naprosto neškodnými postavami jako jsou sktřeti, trollové, vydry a jiná lesní havěť. A příběh?
Čarodějův učeň musí doručit dopis jinému mágovi, jenže mezi tím je učňův mistr zabit a hrozí veliká zkáza země zvané Merianon.
Časem napíšu návod pro ty co si nevědí rady. Hru si můžete stáhnout, bohužel není to původní verze, která byla v distribuci, bohužel ta měla chybičku a tak jsem kontaktoval Siria, zda by (v dnešní hantýrce to nazývejme opravný patch) hru neopravil, jemu se snad ani nechtělo nebo nevím, každopádně jsem získal zdrojový kód, bohužel tu byl jeden problém, po upravení hry se hra nevešla na disketu, takže jsem musel zlikvidovat hudbu a nahradit ji jinou, takže si bohužel nebudete moci vychutnat pochmurnou melodii od Hamra Kahle, jako tomu je v Cestach…
Soumrak (347,0 KiB, 511 hits)
Autorem grafiky ve hre byl Siriuv bracha. Ja (Utopia) jsem delal jen grafiku na obalce (uvodni logo).
Vzpomínám, jak jsem si tu hru (nevěděl jsem o ní nic) celkem odvážně (u „Školňase“ v „Amigashopu“ v brněnských Žabinách ) koupil (ačkoli, v bazaru naštěstí nestála tak moc). A následně jsem si ji dost oblíbil – nějak jsem se vyladil na atmosféru a game design hry a upřímně mě to bavilo. Zejména nemohu zapomenout na nádherný soundtrack a na jistou pasáž, která se v působivém kontrastu k dravé melodii na chvíli poklidně vynořila – jako malý záblesk modrého nebe, ve velmi silné bouři. Snad jej mám ještě nahraný někde na zaprášených audiokazetách.
Dost mě mrzel bug, který mi nedovolil postoupit v ději dále. (nevěděl jsem, zda je to bug nebo chyba na disketě).
Každopádně, v té době celkem supr počin, silně stimulující uživatelovu fantazii a pocity a který u mě osobně, posunul žánr textovek na vyšší level. Docela přemýšlím, jak se k textovkám, po tak dlouhé době, nějak elegantně vrátit… No jo, je to už asi 30 let… Snad se s tímto projektem, ještě někdy setkám…
Literárnímu žánru a interakci – zdar!
@Mice: Ano, hra měla bug, bohužel jsem tak trochu Prase a originální soundrack se nevešel na disketu po opravě chyby. Nicméně jsem tak trošku ten soundtrack poupravil a vyměnil muziku, která by mohla být ta pravá, fakt si nepamatuju co u toho bylo. Bohužel, měl jsem i ten originální „soundtrack“, bohužel jsem kdysi dávno zlikvidoval omylem všechna svoje Amiga data.
K textovkám se dá vrátit celkem elegantně, co zkusit něco mého?