Těžký to život herních testerů – Emgeton Story
Jak jsem již psal v několika předchozích článcích, tak se vyvíjí multiplatfomní systém pro tvorbu textových her. Systém vyvíjí jeden z mých velkých Atari vzorů Dušan Hokův, jenž má na svědomí dva díly textové hry Emgeton Story.
Samozřejmě, že do enginu v Pythonu předělává Emgeton Story a jelikož jsem ji vlastně nikdy na Atari nedohrál, neboť obě Atari verze co se dochovaly a nachází se v archivech jak u Fandala, tak i u Flye, obsahují chybu, čímž hru činí nedohratelnou, ani kdyby se ctěný hráč na hlavu stavěl.
Pravda, Fly vydal opravenou verzi hry, takže alespoň první díl jde jakž takž dohrát, nicméně, není to dle slov autora to pravé ořechové a některé zajímavé pasáže prostě chybí.
Docela mne mrzí, že jsem kdysi dávno na střední škole věnoval svou sbírku Atari her spolužákovi, tam jistě byly funkční verze obou her, i když co si tak nějak pamatuji, tak jsem ani na Atari nedohrál a domnívám se, že jsem měl stejné problémy s hraním.
Ale vraťme se zpět k Python verzi hry. Dušan mne požádal, zdali bych mu nepomáhal s testingem a opravou chybek, myslel tím dozajista korektury a tak po nocích stahuji z repozitáře nové a nové verze a testuji a testuji, až se ze mne kouří. Dalo by se říci, že se beta testing chýlí ke konci a světlo světa spatří první textovka napsaná multiplatformně pro Maca, Linux a Windows.
Samozřejmě i já mám nějaké zásluhy na hře, protože Dušan vychází ze zdrojových kódů co jsem mu nechal vylistovat Fandalem a oproti původnímu příběhu je tam pár nesrovnalostí a tak spolu procházíme jednotlivé části hry a zabýváme se činností takřka archeologickou, pátráme, kde by, který předmět, či osoba ve hře mohla být, když už jsou o ní zmínky ve zkoumání, či předmětech.
V podstatě v Atari verzi chybí policajt a je tam menší problémek s rozvaděčem, ten totiž bez imbusového klíče nejde otevřít a tak hráč nesežene pětku na nákup piškotů pro pejska Besinu. Zatím je tedy rozvaděč opraven tak, že jde otevřít a sebrat pětka, jenže v původní verzi měl jít otevřít jedině s pomocí imbusového klíče a následně sebrat pětku pomocí rukavic, bez nich hráče zabil elektrický proud.
Napadlo mě, že bych zkusil verzi pro Atari upravit, jenže na to není čas.
Abyste pochopili, jak je těžký život testera, tak jsem nahrál long play video z hraní. Záznam končí přesně po otevření poklopu, který bylo nutné také otestovat. Časem bych chtěl celou hru dohrát pod deset minut, neboť mne limituje Youtube se svým časovým limitem a pak byste se mohli podívat na návod hry, textové hry, který u nás nemá obdoby – videonávod…