Toayen in action
Roku 1993 jsem už rok vlastnil Amigu 500, měl jsem za sebou nějaká ta setkání demoscény. A jak už to tak bývá, chtěl jsem zazářit na hvězdném nebi demoscény a tak jsem naprogramoval svou prvotinu na Amigu a tou byla kratičká textová hra Toayen In Action.
Proč kratičká? Protože původně jsem ji měl vydat na osmibitovém Atari a tam jsem si nemohl dovolit více textů z důvodu nedstatku paměti. Nicméně rok jsem už Atari neměl, takže si mohu vymyslit lepší historku. Tady je. Pokud si dobře vzpomínám, tak když jsem opouštěl atari scénu, tak mezi poslední hry patřili série od rádoby programátora Radomíra Danenbergera, ten člověk byl zvláštní v jedné věci a to, že dokázal chrlit jednu textovou hru za druhou, sice ty hry byly hodně jednoduché a v té době se mi zdáli trapné. A tak jednoho dne léta 93 padlo rozhodnutí, naprogramuju spolu s „panem“ Koulou narychlo nějakou textovku, abychom dokázali, že jsme nejlepší a tak se zrodil Toayen In Action.
A příběh? Celkem jednoduchý, hráč se stane na chvilku Radomírem Danenbergerem, jehož cílem je stát se programátorem ve světoznámé softwarové firmě Toayen (což byla skupina pod kterou jsem tvořil já a pan Koula alias Plastic, spolu s Mírou Hrachem čili Mirasem). Hra je vcelku jednoduchá, dorazit na místo určení a vypořádat se s nástrahami, které jsem hráči přichystal. Nejzajímavější akcí ve hře je vražda Vládi Nejedlého, alias dr. Waltera, který mě tehdy nutil programovat v GFA Basicu, v němž je hra napsaná.
Dnes se mi povedlo ve své pozůstalosti z Amigy vyhrabat disketku, kde hra byla uložena a nabídnu vám ji k ozkoušení. Dále za zmínku stojí autor loga, které se vám objeví, během startování hry, je jím Miras, jinak písmo a rozložení znaků na klábosnici jsem si tehdy dělal sám, ukazatel myši je slavné dílko Dirty Johna vulgo Jana Zajíce, mého dávného kamaráda. Podotýkám, že hru spustíte na všech typech Amig, akorát hudba, která je od neznámého interpreta trošku blbne na systémech 2.0 výše, takže pro správný požitek doporučuju si naemulovat Amigu 500 s Workbenchem 1.3 a 0,5 megabajtem chip ram a 0,5 fast ram, i když si myslím, že hra půjde spustit jen s půl megem „čipu“.
A jak to bylo dále? Časem jsem chtěl napsat celkem asi tři díly a už si ani nevzpomínám o čem měli být. Možná jen to, že série neměla mít nikdy druhý díl, protože druhý díl by byl třetí díl, měl se totiž jmenovat Toayen In Action III aneb pátrání po druhém díle…
Jsem já to ale kus vola. Zapoměl jsem dát link na stažení Toayen in action.
Toayen In Action (476,5 KiB, 525 hits)