Večerníček 2 – návod
Dobrý večer milé děti, mám tu pro vás návod na jednu z božských textovek od Petra Kaina. Ano bude řeč o Večerníčku 2.
Hlavní hrdina bude bojovat se zlovolnou pandou, která ovládla pohádkovou zemi Večerníčku a nutí bytosti vyrábět levné textilie pro své obohacení.
Dojdeme na smetiště a tam mezi smetím objevíme papíry a taky Huberta s Hodanem, s nimi si popovídáme. Ve druhé části smetiště je mezi věcmi kafemlýnek, gramofonovou desku a také na pytli sedí okupanti. Tak i s nimi hodíme řeč, nejlépe dvakrát. Chudáci jsou obviněni z krádeže sádrového trpaslíka, on tedy dle jejich slov odešel sám.
V lese je sova, tak s ní prohodíme pár vřelých slov. Kousek dál je na pasece agitační plakátek, sebereme ho a jdeme dál, před liščí noru, kde mezi paprikama najdeme chilli papričky. V záhonu je motyčka.
Před dvojdomkem v plotě objevíme branku, tu otevřeme a vejdeme dovnitř. Sebereme sirky, rukavice a otevřeme gril. Tam v grilu je dřevěné uhlí. Kůlna je zavřená na petlici, ale s tou si poradí motyčka. Uvnitř najdeme spoustu užitečných věcí. Spojovací materiál se bude rozhodně hodit. V pytlích je sádra. Na stole je šroubovák a drát s palicí. Je tu také svěrák, po jeho průzkumu najdeme kličku, a tak pomocí šroubováku ji odstraníme. Nesmíme zapomenout i na barvy, které jsou v dílně.
U malého domku jsou na stolečku omalovánky a pastelky. A v malém domečku truchlí Dorotka po svém papouškovi, to se dozvíme, když tedy s ní pokecáme. Mezi deskama objevíme žlutou desku od Sex Pistols.
V liščí noře zabavíme po rozhovoru s liškou brýle a knihu. Brýle patří sově a knihu si taky vezme. Sova najde Koka, takže si s ním popovídáme a ten papoušek má prostě děsnej hlad. Musíme ho nakrmit.
Dojdeme k Rumcajsům a pokecáme s Cipískem, ten má nožík, tak ho vyměníme za papíry a omalovánky. Počkáme až Cipísek namaluje obrázek. Před jeskyní si přečteme nápis a pak si promluvíme s Rumcajsem, tenhle rozhovor je hodně důležitý.
S Rumcajsem není moc řeč, ale mezi věcmi najdeme špulku, gumu a mezi nádobím lžíci.
A vzhůru k Trautemberkům, tam najdeme rozbitý žebřík a vědro. Taky zjistíme, že Anče je uvězněná v domě a nemůže ven. S Ančí si prohodíme pár milých slovíček. Žebřík opravíme drátem a vylezme na seno. Vezme si hrstku a jdeme zpátky do lesa ke krmelci. Měl by dojít jelen. Jenže ten debil prostě nechce přijít. On přijde až, když si promluvíme s Rumcajsem. Nožíkem odřízneme klíček z krku jelena. No a teďko do hájovny a odemknout dveře.
V hájovně je Manka s Robátkem, promluvíme si s nima a hlavně můžeme s Mankou obcovat. Sebereme pušku a kamizolu, tu si oblékneme.
S kamizolkou se vrátíme k Trautemberkům, oblečeni jako pan domácí se můžeme dostat dovnitř. Promluvíme si s Ančí, můžeme s ní také obcovat a na stole je lahev a buráky. V almaře je whiskey a také doutníky.
Rákosníček si vezme doutníky a sirky, čímž vypudí komáry a my si nabereme vodu do vědra. Dojdeme zpátky na smetiště k potkanům, nasypeme sádru do vědra s vodou a obsah vylijeme do otisku. Barvama nabarvíme odlitek a máme falešného trpaslíčka. Dáme whiskey potkanům, aby se tohle povedlo, je nejdřív nutné si vzít desku ze smetiště. Pak až se potkani nalijou whisky, desku můžeme sebrat.
Burákama nakrmíme Koka, pak si s ním promluvíme. Koko zlikviduje sojku, takže po ní zbyde akorát jen pírko pro štěstí. Nasadíme si rukavice, sebereme ježka a strčíme ho do dvířek v u hradu. Po chvilce donese klíč, promluvíme si s ním a můžeme jít za Dorotkou.
Dorotce dáme desku s Karlem a zabavíme Žlutou desku, tou podarujeme kmotru lišku. Liška usne, a tak jí ukradneme králičí kůže a taky petrolejovou lampu.
Skočíme za Kokem, řekneme mu, že je Dorotka spokojená a Koko odletí.
V lese je také větev, co vypadá jako vycházková hůl, tak tu si taky vezmeme, později se bude hodit. Větev strčíme do pasti u dubu, kde v otvoru najdeme šunku.
Dojdeme zpátky na smetiště za Hubertem a Hodanem, dáme jim falešnýho trpaslíka a opravíme pomocí gumy šicí stroj. Do stroje dáme králičí kůže a sešijeme je, do stroje je nutné ještě narvat špulku s nití.
U potkanů opravíme pomocí kličky kafemlýnek a nameleme si chilli papričky. Namletou směsí vylepšíme šunku. Potkanům dáme králičí převleky a oni se pak budou moci nastěhovat do klobouku, nejprve tedy je nutné si přečíst inzerát na ceduli u klobouku. Po potkanech zbyl ledek.
Tak a vzhůru do hradu. Klíčem odemkneme a pak otevřeme bránu. Psiska nakrmíme vylepšenou šunkou. Otevřeme mříž a jsme na nádvoří. Dovnitř do hradních komnat se dostaneme pomocí plakátu na kameru.
Uvnitř si vezmeme pantofle a truhle je ukrytá šaškovská čepice. V severních komnatách se ukrývá panda, ale nejdřív se musíme pořádně připravit, najít zbraň a munici. Což o to munici máme, zbraň také, ale horší to bude se střelným prachem.
Dojdeme do hradního sklepení. Prohlédneme si expozici a ne jednou. Najdeme kámen mudrců, zlato a síru.
Palicí rozbijeme dřevěné brikety na padrť, smícháme se sírou a ledkem, čímž vyrobíme střelný prach. Naládujeme pušku prachem a spojovacím materiálem a vzhůru na pandu.
Palicí jebneme krtka a pak puškou zlikvidujeme pandu. No, a to je konec, musíme dojít k dubu, kde na nás čeká Večerníček. No a kdo si chce zaobcovat s poslední panenkou, musí ještě dojít k balvanům, a zacinkat kašpárkovskou čepičkou.