Vesmírná Odysea 7 – návod
Návod na poslední část vesmírné ságy Radomíra Danenbergera, která mne snad málem připravila o rozum. Myslel jsem si, že tento díl zvládnu za odpoledne, no nepovedlo se, neboť byl velice složitý a nepřehledný.
Nu zadařilo se, radujme se.
Po boji s Dragerry a Tripponem na oběžné dráze, kde samozřejmě zvítězili ti dobří se vydává náš hrdina směr „Nová Země“, jenže před posledním hyperprostovým skokem se na radaru objeví neznámý objekt a tak se jej náš hrdina rozhodne prozkoumat.
Z pilotní kabiny se vydej na západ do skladu, najdeš tam zbytky zeleniny (PRO BEDNY, VEZMI ZELENINU) a skůtr, dále na západ je osobní kajuta, kde trávíš spoustu času a je tam také spousta zajímavých předmětů.
Prozkoumej tedy, skříň, postel, matrace a stůl, najdeš skafandr, jídlo a laserový kolt (PRO SKRIN, PRO POSTEL, PRO STUL, PRO MATRACE, VEZMI SKAFANDR), vrať se na východ do hangáru a použij skůtr (PO SKUTR).
Skůtrem leť na sever a pak obleť kompletně celou neznámou loď a zkoumej stěny, dokud nenajdeš nápisy, ty nezapomeň prozkoumat také (PRO STENY, PRO NAPISY), zjistíš totiž původ kosmické lodi, zvláště tě pak bude zajímat volací kód. Vypadá asi takto:
VOMIS
Císařství Yallax
6789-09712-346
Dobře si opiš kód, zvláště pak trojčíslí za -09xxx-, je totiž generovaná náhodně a je důležité k dokončení hry. Vrať se k přestupové komoře lodi.
Z přestupové komory se vydej na východ, sever, západ a v řídícím centru prohledej stěny, najdeš paměťový krystal (PR STENY). Jdi na západ do malé místnůstky, ve které jsou na stěně tlačítka, jedná se o výtah, či teleport (PO TLACITKA) a zvol si patro číslo 2.
Ve druhém patře jdi na do jedné z místností a na podlaze najdeš šroubovák (V,J,Z,Z,Z,J, PRO PODLAHU). Pak se vydej do knihovny (S,V,V,V,S,S,Z,Z,J), v knihovně můžeš použít krystal a dozvíš se co se vlastně na kosmické lodi VOMIS stalo (PO KRYSTAL). Z knihovny se vydej do místnosti s obrazem císaře planety YALLAX (S,Z,J).
Prozkoumej výzdobu místnosti (PRO VYZDOBU) a seber vlajku s obrazem (VEZ VLAJKU, VEZ OBRAZ) a prohlédni si ten obraz, na zadní straně je napsáno záhadné číslo, poznamenej si jej.
Dojdi zpět do místnosti s výtahem (PO TLACITKA) a naťukej patro číslo 4. Ve čtvrtém patře lodi se vydej na východ a jih, v chodbě na zemi leží mrtvola údržbáře, prohlédni jej a najdeš klíč (PRO UDRZBARE).
Jdi na západ a zase západ, pak použij klíč (PO KLIC) a otevřeš s ním dveře na severu. Vejdi a prozkoumej předměty a dveře (PRO PREDMETY, PRO DVERE, VEZMI KLESTE).
Na jihu a následně na západě se nachází fotonové motory, bude nutné odšroubovat krytku motoru (PO SROUBOVAK), prozkoumej vnitřek motoru a štítek, najdeš bombu a na štítku je opět záhadná trojice čísel, nezapomeň zneškodnit bombu (PR VNITREK, PR STITEK, PO KLESTE).
Záhadná trojice čísel na štítku je přesně uprostřed mezi pomlčkami. Nyní se opět přesuň k výtahu (PO TLACITKA) a dojeď do patra číslo 3. Vydej se do císařských komnat, kde jsou jakési kotce pro podivná zvířata (V,J,Z,Z). Až tam dojdeš, tak jdi na jih a východ, prozkoumej klec, vidíš zvíře co umírá hlady, tak mu dej jídlo (PO JIDLO) a zeleninu (PO ZELENINU), zvíře uvolní místo a prozkoumej klec (PR KLEC), pokud není na podlaze nápis ze tří čísel pokračuj dále, jinak rychle zpět do své kosmické lodi. Pokud tedy nemáme číslo z klece, tak se vydej na západ a sever a západ, v kleci najdeš nějaká podivná zvířata, platí na ně jedině bič, zaženeš je do kouta a můžeš prozkoumat klec (PO BIC, PR KLEC), pokud opět nezjistíš trojpísmenný kód, pokračuj dále, tedy na východ, sever a západ.
V kleci na zvíře platí jen laser a zase se podívej na klec (PO LASER, PR KLEC), pokud ani zde nenajdeš číslo, pokračuj dále na východ, sever a západ.
V téhle kleci platí na podivné zvíře vlajka, tak mu ji hoď (PO VLAJKU, PR KLEC), zde snad již najdeš kód a pokud přece jen ne jdi na východ 2x a prozkoumej zvíře v téhle kleci (PR ZVIRE), pokud máš u sebe rukavici tak se nemusíš bát a pak prozkoumej klec (PR KLEC). Pokud ani zde nenajdeš ten správný kód, tak jdi na západ, jih 3x a zase na západ a dvakrát po sobě prozkoumej zvíře (PRO ZVIRE, PRO ZVIRE), ono totiž zdechne, mezi tím cos jej zkoumal poprvé tady by měl být možná ten kód (PR KLEC).
Tak pokud znáš všechny čtyři souřadnice tajemství vesmíru, vydej se do své kosmické lodi (do hangáru se dostaneš pomocí výtahu a tlačítka číslo 1) a zadej je do počítače (PO POCITAC) a hra končí, vlastně celá slavná sága končí.
Tento díl má několik zvláštních vlastností, kdesi v programovém kódu hry je skryté odpočítávadlo, které počítá zadané příkazy, když dospěje k nule (na hru máte přesně 200 příkazů), tak vám ani nepomůže deaktivace bomby, prostě okolní vesmír exploduje. Dále, aby nebylo možno podvádět, tak autor zakomponoval do hry zvláštní maličkost, náhodná čísla, ty zjistíte tedy jen zkoumáním nápisů, klecí, obrazů či štítků. Hra celkově není ani nijak zvlášť těžká, nicméně mne dokáže přivést k šílenství ten fakt, že když hráč zkoumá předmět například chodbu, tak najde mrtvolu, která se nezobrazí nikde v popisu místnosti ale musí ji prozkoumat, no je to prostě proti pravidlům textových her.