Vietnamská mise pro Atari
Tak se asi moji fanoušci dočkají, kamarád Petr Svoboda, připravuje port mé nejoblíbenější, i když širším publikem nepovšimnuté textové hry **Vietnamská Mise**. Hru jsem napsal společně s Tím druhým, Gargamelem, léta páně 1996 a co si tak nějak vzpomínám tak mi to zabralo maximálně dvě odpoledne.
Titulní grafika k Vietnamské misi, ta je původní grafickou prací Petra Svobody
Před rokem mne zachvátila Atari mánie, kdy jsem chtěl tuze moc naprogramovat textovou hru s použitím těch nejmodernějších technologií a několika let sebeodříkání a výzkumů. Jenže, programujte v Atari Basicu, to se prostě nedá, připomínalo mi to sebetrýznění mnicha z Šifry Mistra Leonarda. Inu, trýznil jsem se a během pár dnů byl na světě hrubý engine, vzhledem k mé lenosti jsem samozřejmě kódoval ve Windows a následně si vymyslil způsob, kterak nakonvertovat výsledný Basic zdroják do Atari emulátoru.
Pak jsem se na programování na Atari vykašlal, ono mít pár kilobajtů volné paměti, programovací jazyk, kde musíte napsat takřka vše je naprosto šílené. Časem jsem dospěl k názoru, že napsat hru v Atari Basicu je naprostý masochismus a na programování jsem se vykašlal.
Začátkem roku jsem zapředl rozhovor s Petrem Svobodou, jak že to vlastně předělává ty hry pro Atari, když jsem zjistil, že to vlastně píše celé tzv. polopaticky. Inu zželelo se mi jej a poskytl mu můj naprosto dokonalý a bezchybný ač trošku pomalejší engine, ve kterém napsat textovou hru je hračka, kterou by zvládlo i pětileté retardované děcko.
Po několika nočních seancích nad kávovou sedlinou Petr pochopil co vlastně básník – rozuměj programátor chtěl říci a započal předělávat Vietnamskou misi. Pravda, trochu jsem mu pomohl, ač nemaje zdrojáky, tak alespoň texty jsem mu zkonvertoval, z mé vlastní a jedinečné jazykové normy pro Amigu nazvanou Resetor.
Následně jsem vytvořil převodní tabulku mezi Win1250 a Atari, čili to znamená, že se může programovat v PSPadu a pak jen provést několik čar a kouzel s převodem a hle, máme hezky česky naprogramovanou textovou hru přímo v emulátoru, jak efektivní.
To jsem vytvořil já…
A tak se brzy můžete těšit na konverzi Vietnamské Mise, kterou v těchto dnech Petr dokončuje a nebyl bych to já, kdybych si nepřihřál trošičku polívčičku. Namaloval jsem originální znakovou sadu pro Atari, která je přesnou kopií znakové sady z Amiga verze.
A málem bych zapomněl, tahle informace spadá do kategorie Přísně tajných, tak počkejte na Atariádu v Prostějově, kdy se dozvíte daleko více informací.
Inu i já vím, že ten obrázek zkopíroval, ale beru to jako původní
prací pro atari 🙂
„Titulní grafika k Vietnamské misi, ta je původní grafickou prací Petra Svobody“ tady bych byl opatrnější pokud jde o slova a význam. Petr jako jináč odvedl SETSAKRA KUS práce ÚPRAVOU původních obrázků, tady je třeba smeknout.