Zabil jsem Mistica, pánové – návod
Pár měsíců uběhlo od vydání Zabil jsem Mistica, pánové a tak bychom se mohli podívat na návod. Hra je to pekelně těžká.
Každý začátek je těžký a v téhle hře je snad těžké všechno. Začínáme ve výtahové kabině, než se s z ní dostaneme, tak to nějakou tu dobu zabere.
Prodíváme se do inventáře a v kabátu najdeme telefonní kartu, ke stropu jsou přilepené kleště, tedy vlastně spadnou na nás při průzkumu kabiny.
Kleštěma vypáčíme tabulku, a telefonní kartou vyšroubujeme panel. Objevíme drátky a tak je přeštípeme kleštěma. Podíváme se na strop a ten nám spadne do výtahové šachty a my se konečně můžeme dostat o lokaci výše, kde na laně použijeme tabulku, se kterou přepižláme lano. Následně se na laně rozhoupeme a jsme z prekérní situace venku.
Jsme v paneláku, hezky pěkně pomaličku budeme postupovat do přízemí a hned v sedmém patře na okně je kompas, ten se nám bude hodit, pokud jej máme u sebe, tak nám hra ukazuje možné směry, není nutné jej mít, ale pro lepší orientaci se hodí, ne?
O patro níže najdeme krabičku zápalek zahrabanou mezi vysátými tělíčky hmyzu, mimochodem, kdo chce body, tak si popovídá s pavoukem.
V pátém patře ukradneme směle z botníku gumáky, v bedně požárního hydrantu zabavíme dělobuch a hadici.
Ve třetím patře je za obrazem ukryto páčidlo. No a tak s ním dojdeme vyloupit nějaké ty sklepní kóje, malý zámeček se páčidlu poddá snadno a tak získáme plynovou masku, atombordel, pikslu a kus drátu.
Tak a máme před sebou první zákysové místo. Tím je přístěnek s kontejnery na odpadky, který je plný hmyzu. Mimochodem v původní verzi pro Amigu, to bylo místo, kde hráč zahynul, respektive těch míst jsem v téhle hře měl víc, pak jsem si ale řekl, ne. V mých hrách se prostě umírat nebude.
Před popelnicemi si oblékneme protichemickou výbavu, tedy masku, atombordel a gumovky, směle vejdeme mezi moře hmyzu a sestavíme si plynovou bombu pomocí drátu, piksly a dělobuchu, tu následně odpálíme na hmyz.
Otevřeme lednici a vezme si prošlou bagetu a zkvašené pivo. Máme? Supr, tak a jdeme na další zákysové místečko. Tou je chlápek u dodávky, chudákovi spadli klíče do kanálu a nemůže se k nim dostat. Pokecáme si s chlápkem. Zkusíme vzít poklop holýma rukama, nejde? Nevadí, tak to zkusíme páčidlem. Nejde? No tak chlápka nakrmíme. Zase si s ním promluvíme, má ještě žízeň, tak mu dáme pivo. Zase si s ním promluvíme. Nakonec použijeme páčidlo na poklop a je to.
Navlékneme si masku, slezeme do kanálu a na poklopu jsou klíče od auta, vezme je páčidlem. A směle ven a otevřít dodávku. Nejdřív ji tedy musíme odemknout, otevřít a pak v ní najdeme overal, prodlužovák a blok.
Dojdeme k telefonní budce a vložíme telefonní kartu do automatu, kde se konečně dozvíme, kdo jsme a co máme udělat. Jsme tajný agent, co musí zlikvidovat pana Kopáčka, no supr, jdeme zjistit jestli náhodou nebydlí poblíž.
Přečteme si poznámky v bloku z dodávky, převlékneme se za výtaháře, to znamená, že si vezmeme overal.
V paneláku zjistíme, po prohledání schránek, že tu opravdu Kopáček bydlí, ale nevíme, v jakém patře a jak se ho zbavit, no náš převlek za opraváře výtahu nám poslouží. Jdeme za domovnicí. Zazvoníme stiskem zvonku a promluvíme si s paní domu, ta nám dá klíče od strojovny, tak šup tam.
Cestou potkáme nájemnici z domu, jak si to nese prádlo do prádelny, tohle je důležitá informace na později. U strojovny, odemkneme dveře a otevřeme.
Za motorem ve strojovně je schovaný šroubová, kartonová krabice a žebřík. Také se za motorem ukrývá přívodní šňůra, tu prodloužíme pomocí prodlužováku a zasuneme do zásuvky.
Stiskneme postupně tlačítka na motoru a můžeme ven ze strojovny. Před strojovnou opřeme žebřík o stěnu a šroubovákem urazíme petlici zámku k poklopu na střechu. Poklop už půjde otevřít.
O patro níže, můžeme šroubovákem odemknout a otevřít rozvaděč, v rozvaděči je ukryta kniha. Je k ničemu, ale body za nález dostaneme, jedná se o první skrytou věc ve hře.
Dojdeme do prádelny a mezi prádlem je ukrytá uniforma, sebereme ji a převlékneme se.
Cestou zpět se stavíme v převleku za policejního důstojníka u domovnice a promluvíme si s ní, ona nám řekne, kde bydlí pan Kopáček.
V sedmém patře se raději podíváme na zvonky a pak otevřeme výtahovou šachtu, kde uvážeme požární hadici a na ní položíme kartónovou krabici, dveře zavřeme a zazvoníme na naší oběť.
Kopáček je zlikvidovaný a my spěcháme na střechu, kde je úniková cesta.
Únik se nezdaří a hra pokračuje dál, ocitáme se na neznámém místě kdesi ve tmě.
Začíná tedy poměrně rozsáhlá druhá část hry, kdy nemáme u sebe žádný vhodný předmět, i ten pitomý kompas je pryč.
Podíváme se na hvězdičky a budeme bloudit dokola, dokud nenajdeme krtinec. Ukrývá zavařovačku, mimochodem asi nejdůležitější předmět v téhle hře.
Do zavařovačky nabereme světlušky a pomalu budeme hledat cestu pryč. Stopy od lesní zvěře nám pomohou, až dojdeme k seníku, vlezeme dovnitř a pěkně si usteleme na seně.
Druhý den ráno, zjistíme, že v seně je ukrytá mapa a hned se nám bude hrát líp. Před seníkem sebereme hrst sena a jdeme prozkoumat blízké okolí. Na kolejích sebereme časopis a u potoka v křoví najdeme leták, mimochodem, můžeme si časopis přečíst. Za krmelcem je hromada dřeva, sebereme polínko, bude se později hodit.
Pokračujeme dál kolem ostružin, jednu si utrhneme, můžeme ji i sníst, respektive sníme ostružin co hrdlo ráčí. To samé uděláme s malinama. Naštěstí nám vždy jedna zůstane, budou se hodit.
Cestou potkáme řidiče autobusu, popovídáme si s ním. A budeme pokračovat dále k hospůdce v lese, můžeme si vyčistit zavařovačku a vysypat mrtvý hmyz někde, kde nás neuvidí šílený entomolog, celkem nebezpečná postava ve hře, ale jeho likvidace se blíží.
Před hospodou polapíme do zavařovačky sršáně. S ním dojdeme k pevnosti a vypustíme jej dovnitř. Sršáň nám otevře cestu do pevnosti, kde je ukrytý prut.
S prutem dojdeme na vyhlídku a podíváme s do říčky, kde se cosi blyští, vylovíme to prutem. Vylovili jsme skafandr, ten si oblečeme a dojdeme k jabloni, kde včelkám ukořistíme med.
Se skafandrem se nebude dál tahat a prostě ho odhodíme, nyní je čas na návštěvu hospůdky.
Pokecáme si s hospodským a panáčkem co sedí u stolu, tomu dáme časopis a můžeme tak zabavit kulovnici. Na paloučku s posedem připravíme mňamku pro srnku, čili položíme seno, malinu a ostružinu. Vylezeme na posed a srnu střelíme. Zastřelenou srnu si vezme rád řidič autobusu a podaruje nás kanystrem nafty.
Vrátíme se k tunelu, kde se objevila tajná cesta do bažin, ty projdeme pomocí mapy, která nám jasně ukáže cestu.
V bažinách objevíme u tanku medvěda, ukážeme mu zavařovačku s medem a on nás bude sledovat. Má prostě děsnou chuť na med.
U šíleného entomologa vezmeme zavařovačku a hodíme ji na něj, medvěd se postará o špinavou práci. Posbíráme co zbylo, čili síťku, klobouček a zavařovačku. Pokud chceme získat nějaký ten bodík k dobru, vrátíme se úplně na začátek a pomocí síťky sundáme věc ze stromu. Je to další nepovinná věc, která má vliv jen na herní body.
Vrátíme se zpět až k dělníkovi za mostem. Popovídáme si s ním. Dáme mu kanystr s naftou a dělník začne pracovat. Ale má žízeň, takže do hospody pro pivo, to si necháme napsat na dělníkův účet, můžeme jich pár vypít. Mimochodem to pivo je potřeba nechat natočit do zavařovačky. Pivo doneseme dělníkovi a ten nám tedy milostivě vyčistí cestu dál. Dojdeme k hotelu.
Recepční ukážeme leták a sebereme klíče od pokoje, cestou se můžeme zastavit na baru a pokecat s tlouštíky.
V restauraci sebereme nůž, je ukryt mezi příbory, můžete pokecat s vrchním. Dostanete dvě kávy, můžeme je v klidu vypít, vrchní nám jich může udělat dost, pokud chcete body, pijte kávu dokud to jde.
Vrátíme se do hotelu a dojdeme do našeho pokoje, kde si odemkneme klíčem a prohledáme pokoj. Ve skříni je projímadlo, dáme jej do kávy a doneseme ji tlouštíkům.
Z pokoje nám zvoní telefon, tak ho zvedneme. Tak a máme zase úkol, dojdeme do kotelny, dveře od kotelny odemkneme nožem a za kotlem najdeme lopatu, otevřeme, respektive odemkneme vrátka pomocí polínka, otevřeme je a jdeme před hotel, k hromadě uhlí.
To uhlí nahážeme do kotelny. V kotelně uděláme s uhlím to samé, narveme kotel po okraj. Cestou z kotelny se podíváme na dveře jednotlivých pokojů. Zjistíme kdo je to vlastně Helenka a kde je Kopáček. No na to si půjdeme odpočinout do pokoje na postel. Po probuzení zajdeme do restaurace na koncert Helenky, promluvíme s recepční.
Mezi tlouštíky je volná židle, sedneme si.
Koncert neprobíhá, tak jak se dalo očekávat. Promluvíme si s recepční, zdrhneme do kuchyně, kde otevřeme mrazák, sebereme šperhák a odemkneme dveře v kuchyni. Cestou ven z hotelu, potkáme panáčka a ten nám prozradí, že by megakůrovce mohl zlikvidovat oheň, dojdeme do kotelny a připravený kotel nahodíme. Zavřeme tlatkový ventil a rychle ven. Promluvíme si s panáčkem. Dojdeme ke gázíku a nasedneme. Nedojedeme daleko, megakůrovec nás bude pronásledovat a po menší nehodě se strojem na odklízení klád, budeme muset vystoupit.
S kůrovcem si ovšem poradíme pomocí mega stroje, vrátíme se pro recepční. A jdeme k nejbližší vesnici. Kde nás už čeká jen úspěšný konec hry.
Tak toto bol čistý úlet, ale dobrá hra 🙂
Krasna vec! Nejlepsi textovka jakou jsem za vice jak 20 let hral, od doby hry „Udesna vyprava za knihouy sileneho Valy“.