Ataristův protiútok – komplet
Nedávno vyšel celkem pěkný článek na Herním archeologovi o Ataristově Protiútoku, pěkně o něm psal chlapec, udělal mi radost a dostal i pěkné hodnocení. No on archeolog věděl, že dát míň nebavím se ním.
V recenzi se archeolog zmiňoval, že vlastně parser hry
je divnej a že nebere třípísmenné zkratky, tak jsem mu vysvětlil, že kdysi
dávno, hra na páskách měla dvě části, kde se muselo i zadávat heslo. Měla, vím
to, hrál jsem ji jako děcko. Taky v první části hraje muzika, taky je tam
povídání o tom jak máte hrát a jak máte zadávat příkazy.
Taky ji mám někde na páskách, tak jsem si řekl, že ji najdu.
Pokusím se ty soubory nějak dostat do elektronické podoby a oslovím někoho kdo
se v tom vyzná, jestli by z těch několika souborů neudělal něco, co
by bylo funkční i pro emulátory.
Našel jsem verzi, která šla normálně kopírovat, protože
původní hra se distribuovala s protikopírovací ochranou, to bylo kvůli soutěži.
Prostě loader hry byl kousek ve standardu, pak si inicializoval turbo a zbytek
si nějak načetl, prostě pro tehdejší kopíráky neřešitelná věc. Jasně stačilo „dvojče“
a měli jste aspoň zavaděč a zbytek si mohli zkopírovat. Hra má celkem tedy tři
soubory, loader, první část a pak samotnou hru.
Dokonce jsem našel i nějaký speciální generátor od nějakého
hackera, co umí vygenerovat na pásku onen nekopírovatelný loader, říkám si –
mám ho zachránit pro budoucí generace? Nechce někdo i tyhle tři původní soubory
z pásek? Řekněte si.