Chrám zkázy 2.0
Už vidím, jak se mi smějete, jak jsem tu nadával minule, že jsou hry na Atari, které prostě nedohrajete, protože autoři v nich dělali chyby a nikdy si to po sobě neprošli. No tak tu máme taky jednu takovou. Sliboval jsem, že se podíváme na jednu mojí věc, sliboval jsem svou prvotinu – Indiana Jones II aneb Chrám Zkázy 2.0. Tak tedy tady to je a nebude to hezké, vůbec to nebude hezké.
Nejdřív, si povíme asi něco o pozadí, nebo taky popředí, nebo vůbec jak to nazvat. Roky 1991-1992 byly zlatou érou českých textovek, nebo spíš, dostal jsem se k nim já se svou malou maličkostí, když myslím malou, tak vězte, že mi bylo kolik? No 14 let, tak nějak.
Jako mladiství intelektuál jsem navštěvoval se svým osmibitovým miláčkem místní pobočku Atari Klubu Kladno, kde jsem byl natuty nejmladší. Mezi těmi statnými muži a odulými starci na báječných strojích Atari jsem se cítil jako ryba ve vodě. I když zpočátku na mne nezbyla televize. Ale mládí vpřed jak se říká, poradil jsem si po svém, zrekvíroval jsem vždy ohromnou televizi, co byla v takovém výklenku a hned jsem byl za hrdinu.
Někdy v zimě roku 1991 jsem si zahrál Pomstu šíleného ataristy a bylo vymalováno, chtěl jsem si taky napsat svojí hru, až k tomu došlo, respektive, můj kamarád Vláďa Nejedlý nějakým způsobem – tuším, že zběsile nahrával Chrám zkázy, předělávku pana Fuky do Atari a pak šíleně mačkal klávesu break, až se mu povedlo získat listing hry. Cesta byla tedy volná. A jalo se programovat, respektive přepisovat.
Ano – čtete správně, v té době jsem nerozuměl hernímu enginu ani za mák, ono ostatně teď také ne – kecám, tenhle engine byl použit minimálně v další 4-5 hrách a nedal bych ruku do ohně, že i Ataristův protiútok je v Basicu – je hodně podobný, respektive se tak chová při výpisu herních lokací jako zmíněný chrám zkázy. Je děsně pomalý, co to způsobuje? No to máte tak, způsobuje to výpis řetězce a jeho zarovnání, tak aby rozděloval slova. Nechápu jak jsem mohl v té době tyhle hry hrát. Bylo to straně pomalé. Mimochodem, kdo to bude hrát v Altiře, pak doporučuju si promačkávat F1, při výpisech textů, značně, ale značně to urychluje hraní hry.
Ataristův protiútok urcite v BASICu nie je, je to kompilovane do strojaku.
Já vím, ale místy jsem začal věřit tomu basicu, je to pomalý jako kráva, jediné vysvětlení, je že, je to nějak brutálně zaenkryptované.