Další dechberoucí dobrodružství
Tak to zase dokázal, ptáte se kdo? No přeci Petr Kain, během jednoho roku jsme se dočkali další jeho textové hry v TXT engine. A nebudu vám nic namlouvat, hra je to úžasná a skvělá a tak vůbec, děsně moc jsem se u jejího hraní bavil, řekl bych, že snad i královsky.
Copak nám pan Kain připravil tentokráte? Je to zběsilé pokračování prvního Dobrodružství z jara. Kdy je hlavním hrdinou Modrokněžník Holzonne a chystá se pomstít zchudlému šlechtici. A pomsta to bude takřka grandiózní, použije k ní bájného hrdinu Kyberkentaura.
Co se týče herního enginu, tak ten je pouze pro Windows platformu a je dokonalý, že dokonalejší asi být úž nemůže, jedná se o TXT engine, který vyvíjí Wolf ze Slovenska.
Herní engine umí doplňovat slova pomocí tabulátoru, zná historii příkazů, takže šipkou nahoru se můžete krásně vrátit k předchozímu příkazu a ty nemusíte zadávat s diakritikou, protože to bylo vždycky u českých textovek vopruz, sám jsem tedy toto praktikoval do posledních her, než jsem si to vlastně pořádně uvědomil.
Příběh, no ten je fakt suprový, Modrokněžník si projde lokace zchudlého království, setká se spoustou zajímavých postav, se kterými prožije spoustu dobrodružství, nebo jim něco nehezkého provede. Rozhodně hru nechválím pro nic za nic, prostě jsem se od začátku do konce smál, i když ano, nalijme si čistého vína, ta hra je tak nějak celá o mé maličkosti, kde Petr Kain mou osobu zesměšňuje a uráží a paroduje. No, myslím, si že teprve teď nastal čas na pomstu z mé strany.
Mimochodem, už jsem se zmínil, že hra je těžká, ano je. A to dost, není vážně pro začátečníky a i já jsem s v jistých částech celkem potýkal s neřešitelnými problémy, ale ono se to dalo, takže hru jsem dohrál asi po sedmi hodinách poctivého hraní.
Odkazy ke stažení hry směřují přímo ke zdroji všeho zla, ke Kainovi.
http://www.sweb.cz/Petr.Kain/Dobrodruzstvi_2.zip
A kdo si nechce kazit radost ze hry, ať přestane číst, neboť následuje návod.
Modrokněžník začíná ve své chatrči a tak se musí pořádně porozhlédnout, kde mezi různými věcmi najde kostičky. Ve svém modrém hábitu má kapsu a v ní je ukrytý klíček. Když si Modrokněžník prohlédne svou chatrč tak se může vydat za ní, je tam truhla a tu otevře nalezeným klíčkem.
V truhle je prak a fazole. Na zahrádce se celkem volně povaluje lopatka. No a teď začne boj o čas, nebo spíš o holý Modrokněžníkův život.
U vodopádu, když si ho modrásek prohlédne, vzpomene si, na to, že se za vodopádem ukrývá malá jeskyně, hned se ukryje dovnitř, neboť lovci lidí jsou mu na stopě. V úkrytu se může kochat temnotou jeskyně a nebo něco vykopat lopatkou.
Pod zemí v jeskyni je zakopaný kahan a odznak, budou se hodit později, co já jsem se jich nahledal, těhle věcí.
Než modrásek vyjde z jeskyně, raději si počká a nebo dělá cokoli jiného, neboť lovci lidí po něm stále pátrají. Před jeskyní jsou kamínky, budou se hodit jako střelivo do praku.
V soutěsce objeví lovce lidí, tak se schová do křoví a nabije prak, a začne je ostřelovat, až se lovci zmasakrují sami, je cesta dále volná.
Na severozápadním konci planiny je plakát umístěný na vrbě, po jeho prozkoumání zjistí, že se jedná o plakát s výzvou a jeho podobiznou.
Na jihovýchodním konci planiny je u rozbité skříně v trávě tužka, tou si opraví podobiznu na plakátku a může se vydat k mostu přes potok, který stráží trol.
Modrásek se zbaví trola, respektive ho o život připraví vozy jedoucí po mostě. No to by se na to šel podívat, kdo to jel. Na planině se severní části utábořilo kočovné etnikum, včetně jejich krále.
S králem si popovídá a zjistí, že když mu donese něco k snědku, tak mu vyvěští z ruky. Prohodí pár milých slov s dětmi, které hlídají lano. Podaruje tyhle milá robátka kostičkama a může si vzít lano. To je ukryto mezi vozy, to je jen taková malá poznámka, kdyby ho někdo vyloženě hledal.
Na východní planině došlo jakémusi kolapsu, kde v hluboké a široké jámě spočívá rudoch. Pomůže mu lanem ven a hned je na světě lépe, když má souputníka na cesty, mimochodem ten rudoch je děsně otravný.
V chaloupce je blondýna, zapředeme s ní rozhovor, nejlépe dvakrát za sebou. Holka poradí, že by mohla pomoci baba Jaga, cestou k chaloupce z perníku nás přepadne vlk, ale s tím si hravě poradí tvůj souputník. Po chvilce z vlka zůstane jen kožešina, lebka, maso a náhrdelník, není nad to zaměstnat shánčlivé etnikum.
Za perníkovou chaloupkou vykopeme prstýnek. Z boudy ukradneme kus perníku. Zpátky za blondýnou, podarovat ji náhrdelníkem a pak ji políbíme. Pak s ní budeme provozovat sex a získáme blonďatou paruku. Cikánský král nám za kus masa vyvěští z ruky budoucnost. No a pod hůrkou vykopeme lopatou ďolík, do něj dáme fazoli. Kroužící orel nám po rozhovoru věnuje měch s vodou. Ve studánce jej naplníme místo vody břečkou a zpět k hoře. Břečkou z měchu zalijeme fazoli a hle, vyroste nám krásný žebřík nahoru. Probudíme ještěra. Jenže to není všechno, musíme zase zpět.
Najdeme chlapečka Jiřinu a dáme mu perník a odvedeme jej do perníkového ráje. V perníkové chaloupce si promluv s babiznou, poradí, kde je Kyberkentaur a kde jsou magické předměty. Venku na nás čeká Kroužící Orel také s ním je dobré si promluvit. Za chaloupkou natrháme magické byliny, už víme jaké.
Zpět na hůrku a promluvit s ještěrem, ten nás zanese do další části hry.
Spočineme po přistání kousek od městečka. V louži si vymácháme paruku a hned bude mít lepší barvu. Na poli sebereme tyč ze strašáka. Na slepičí farmě nabijeme prak a střelíme do kohouta, sebereme péra.
Ze hřbitova odneseme těžký kámen k balvanu a pomocí tyče ten odvalíme ke dveřím a zabavíme mrkev.
Za hospodou leží ožralý chlap, když ho dvakrát prohledáme najdeme minci. S tou zajdeme do hospody a dáme si hádankářskou soutěž. Hádanky jsou jednoduché, tedy jen pro někoho.
Lítá jiskra po lese, ale oheň nenese. Září seč může, zapálit nic nemůže. – světluška
Není třeba dlouhých věc, prostě řekni, co dělá číslo pět! – žije
Otevřít piáno to nám odhalí ukrytý šperk. Mincí zaplatíme za rum hospodskému. Na studnu uvážeme lano a slezeme do studny, kde je ukrytá v blátě zlatá soška mloka.
Na místě vysazení jsou v trávě stopy, tak se po nich vydej. Je nutný převlek, takže na paruku napícháme péra, odznakem si vyrobíme z kožešiny krásný indiánský převlek, no on to zase nebude tak dobrý převlek, ale určitě se tenhle hábit bude hodit později.
V křoví je průchod a také je tam Tupá ovce. Za láhev rumu nám dá bederní roušku a mokasíny. Vysvlečeme si kožich a oblékneme se do roušky a vezmeme si mokasíny a směle do tábora.
V dece je dýmka míru. Takže bylinkama nacpeme dýmku míru a nabídneme ji Velkému Volovi. Převlečeme se do kožešiny a promluvíme na velkého vola, ten se vyleká a uteče.
Ve druhém stanu je sekerka, tou můžeme zkusit porazit totem, ale sekerou to nepůjde, na to se musí jinak.
Dojdeme ke koním a Řechtákovi dáme mrkev a ze sedla sebereme dva magické předměty. V potoce je oštěp, s tím by snad šlo shodit magický předmět z totemu. Ale nejprve sekyrkou uděláme díry do kánoí. Pak s oštěpem k totemu a rychle zpět k vodě. Naskočíme do kánoe a voda nás brzo odnese skoro domů. No a jdeme navštívit babu Jagu. Sekerou doděláme obludu a sebereme klíče. U cikánského krále v ohni zapálíme kahan a jdeme do dračí jeskyně, kde odemkneme klíčem zámek.
Prohlédneme si truhlice a na nich jsou různá písmena, je to opět hádanka, kdy musíme poskládat slovo jako heslo k trezoru. Hesla se mění v závislosti na spuštění hry, jako i předchozí hádanky, nejsou všechny, co se ve hře objevují. Po úspěšném otevření trezoru získáme sošku draka.
Dojdeme k hoře. Vložíme magické válečky do ovladače. Následně použijeme ovladač na hůrku, pak na Kyberkentaura. Vložíme přívěšek do otvoru a stiskneme tlačítko.
A je hotovo, hra končí, jestli dobře, nebo špatně, kdo ví.