Darkness
A máme tu další textovou hru pro osmibitové Atari. Je to čerstvá novinka. Kdo by to byl řekl, že se začnou zase objevovat nové textovky pro Atari. Tuhle napsal Tomáš Kratochvíl pod hlavičkou Golden Computer System, jmenuje se Darkness a podíváme se s ní do fantasy světa, kde budeme bojovat proti mocnému čaroději Abronovi. Cesta k jeho poražení nebude lehká a bude vás čekat ne mnoho překážek.
Tomáš hru napsal v období leden až březen letošního roku, chtěl si tak splnit svůj dětský sen a vydat konečně nějakou svou textovku pro Atari, no povedlo se mu to. Hra se mi líbí a věřím, že brzy napíše další. Hra je jak jinak napsaná v Atari Basicu, obsahuje kolem dvacítky lokací a několik objektů.
Herní obrazovka se liší od ostatní většiny textovek, je totiž statická, to znamená, že vám neodskrolují texty do pryč a vy stále máte přehled o herní situaci. Jo tenhle způsob zobrazení herního děje už pár her v devadesátých letech mělo, má to svoje výhody a nevýhody. Nevýhodou může být menší časová prodleva, kdy po prozkoumání objektu musíte počkat jistou časovou dobu, než můžete znovu zadávat další příkaz, no nic, co by nám vadilo v emulátoru, kdy si prostě jen přidržíte „forsáž“. Při delším hraní to asi může být poněkud otravně.
Dalším neduhem, netvrdím, že je to špatně, v devadesátkách, když jste to ve své hře neměli, tak jste byl amatér. Dneska se na to dívám poněkud jinak. Tím neduhem, je zadávání příkazů včetně nabodeníček, ono mačkat klávesu control a hledat kde je „ě“ je opruz. Někdo ho má pod „w“ někdo zase pod „f“, myšleno tím, že každá hra to má jinak.
No a poslední takovou menší vadou na všeobecné kráse je parser, vyžaduje zadávat pouze a vždy jen první tři písmena příkazu. Je to otravné, jsem tak trošku grafoman a rád píšu, to už nejsou ty doby na Atari, když jsem neuměl napsat, nebo mě bylo zatěžko napsat víc jak tři znaky.
Návod ke hře bude později, dám jí pár týdnů hájení, ať si ji taky zahrajete.
Darkness (9,8 KiB, 124 hits)