Rychlé šípy – Záhada hlavolamu
V roce 2012 vznikla pro osmibitové Atari předělávka
textovky Rychlé Šípy – původně napsaná v devadesátých letech pro konkurenční
platformu Sinclair. Hru předělal pro Atari Petr Svoboda s technickou pomocí
mojí maličkosti a také se na hře podílel Fandal.
Technicky je hra na úrovni a co je nevídané, hra je doplněna
o pěkné obrázky, které se v jednotlivých lokacích mění, sice jich není
mnoho, ale dokreslují daný příběh, ostatně ani pro Sinclair jich nebylo mnoho.
Hra disponuje mraky lokací, je faktem, že ty lokace nejsou moc
rozsáhlé co do popisu, protože se většinou jedná jen o strohý popis, kde se
hráč nachází, respektive v jaké ulici je. Bez mapy je to celkem náročná
zábava. Herní parser je celkem přijatelný a tak se dá hra v pohodě dohrát,
jediné co bych asi vytknul je fakt, že bez nějaké nápovědy vám ani znalost knih
Jaroslava Foglara bude k ničemu, neboť se sice možná dostanete do Stínadel,
ale co tam máte dělat a co hledat jen tak nezjistíte. Dalším problémem je, že
si ve hře musíte pořídit předměty v různých
obchodech, ale přijít na to co si máte koupit je tak trochu oříšek. Jasně tak
špendlíky do klopy ty si asi koupíte v prodejně pro švadlenky, to by se
ještě dalo zvládnout, ale ten zbytek, no bez nějaké nápovědy je to neřešitelný oříšek.
A určitě není dobře, když hra nenavede hráče, co by si měl pořídit. Viděl bych
to třeba na nějakou zmínku v popisu lokace, že třeba tady u hokynáře mají
výborné pražené kaštany, tak hráči bude jasné, co by si měl koupit, až na to
sežene potřebnou hotovost.
Taky mě mrzí, že ve hře není nějaký stručný návod se
seznamem příkazů, ale přijít na příkaz hledej, je fakt opruz. Kdyby tyhle věci
ve hře byli tak je to supr zábavná záležitost, možná by si zasloužila menší
opravu.