Turbo Basic engine – Kubánská spojka
Už ani nevím kdy to bylo, možná, že loni a nebo předloni, ten čas děsně letí. To jsem se zase pokoušel vymyslit nějaký ten engine pro textové hry na osmibitové Atari, ono to není vůbec jednoduché, programátor, rozuměj mne, se sice snaží, ale je děsně limitován možnostmi Atari. Hlavně jeho Basicu, tak jsem se podíval na TurboBasic – v podstatě je to takový lepší Atari Basic s pár příkazy navíc a hlavně umí, ač se to nezdá odskoky na labely a další veselé věci jako je IF a EndIf, na který jsem zvyklý z Amos Basicu z Amigy, v podstatě je veliká radost v něm něco psát, pravda – musíte psát čísla řádků, ale ty zase nejsou tak podstatná.
Takže z toho vzniklo, nebo spíš měla vzniknout naprosto grandiózní textová hra, která by nebyla limitovaná možnostmi Atari Basicu. Hlavně jsem měl všechno krásně vymyšleno – abych napsal engine a ten by si pak z diskety sosal veškeré potřebné texty z textových souborů.
Kus mám hotový, můžete si ho stáhnout a podívat se jak jsem dobrý. V podstatě by šlo o to, že engine by si načítal veškerá data z diskety z textových souborů, prostě by hráč něco udělal, mechanika by začala chrochtat a projíždět disketu – engine teďko umí chodit po lokacích a zkoumat pár objektů – zkuste. V plánu jsem měl původně to, že každá lokace bude v samostatném souboru, ale narazil jsem na problém s počtem souborů na Atari disketě – jen 99 tuším. Také je tu problém s kapacitou diskety, kolik má 120 kB? Bůh ví – já ne.
Vychytávka pro tvůrce hry – herní texty by nemusel programátor / scénárista psát na Atari, postačí mu k tomu Notepad a nebo něco lepšího na Windows a následně pomocí Rasterova programu Atadim přetahnout na onu disketu (před tím vším samozřejmě lehce prohnat prográmkem, který předělá diakritiku pro kódování mých Atari fontů.
Ještě ke hře, na které jsem to chtěl otestovat, má, nebo spíš měla se jmenovat – Kubánská spojka – klasický, tuctový, omšelý a nezáživný příběh vysloužilého hrdiny, který si užívá zaslouženou dovolenou na slunných kubánský plážích, jenže se něco posere, jako ostatně vždy v mých fantasmagorických příbězích.
Pamatujete na Debil’s Action? Víte jak to skončilo? Zastřelením zloděje vynálezu – jenže ten zlák bohužel nezemřel, neboť hlavní hrdina – to je ten co si užívá slunných kubánský pláží a třtinového rumu – zastřelil místo správného zláka, špatného zláka, respektive jeho klon a taky bohužel neukořistil pravý vynález Kryplolam, nýbrž jeho Čínskou nefunkční kopii.
Správný Zlák se samozřejmě chce pomstít našemu hlavnímu hrdinovi.
Blbost co? Taky si myslím. No co, v Hollywoodu taky točej kraviny.
Turbobasic Engine - Kubánská Spojka (27,6 KiB, 2 406 hits)
pekne, jsem zvedavej co z toho nakonec bude.
Jestli se dobre pamatuju tak v adresari na diskete muze byt jenom 64 souboru, ale muzu se plest.
Velikost disku zalezi na hustote a byva vetsinou 90 nebo 130KB, double pak 180 a oboustrana 360KB
BTW v tom souboru ke stazeni nic neni 🙁
@krupkaj: No a je to opraveno.