Válka Gangů a Noční můry 2
Rok 1991 byl asi nejlepším rokem pro Ataristy co se týče vydaných textových her, myslím si, že za všechno může tehdy nejslavnější Pomsta šíleného Atarity, všem se líbila a všichni ji chtěli napodobit a proslavit se jako Viktor Lošťák, někomu se to povedlo, někomu méně. Ale tak už to tak v životě chodí, někomu se daří a někomu ne.
Nicméně Válka Gangů patří mezi ten průměr, i když měla něco do sebe, asi by vás zajímalo co? No tak to byly herní lokace, hra se totiž odehrávala v Novém Strašecí a mě to městečko mezi Rakovníkem a Kladnem nebylo neznámé, zvláště, když jsem tam jezdíval za svým kamarádem Tomášem Balonem, který ve hře také vystupuje.
Hra se dá dohrát za pár hodin, není těžká, akorát se v ní nachodíte, asi se ptáte proč? Nu náš hráč se totiž rozhodl, že spasí svět, tedy dokáže gangům ovládajícím Nové strašecí zač je toho loket a kdo hraje nejlepší hudbu na světě, no přeci Vanilla Ice. Ovládací systém hry je klasicky textový i když trpí menšími neduhy, jedním z těch, kvůli nimž byste vraždili je pomalost a špatná editace příkazů, či spíše pokud uděláte překlep a s stisknete backspace, tak se vám nemilosrdně vymaže kompletní text. Další věcí je pár programových chyb, naštěstí ne drastických, takže se hra dá dohrát, sem tam se stane že vejdete do místnosti a objevíte se naprosto nelogicky někde jinde v herní mapě.
Dalším dílkem na dnešní povídání jsem si vybral Noční můru od Tomáše Balona, jak jsem se zmínil je také z Nového Strašecí. Tomáš už měl v době psaní Noční můry 2 za sebou první díl o zabijáckém Freddym, ovšem jeho prvotina veskrze kopírovala první film z popáleným panáčkem v klobouku a ještě ke všemu to byla takový ten typ textové hry, kdy si volíte možnost, jak se příběh bude odehrávat dále, dnes se tomu říká hezky česky „game booky“.
Noční můra je postavená na systému hry Prudent Dactyl (systém pro začátečníky jako dělaný a já jsem jej dovedl do naprosté dokonalosti, to by bylo abych se nepochlubil), bohužel i zde se najde několik menších programových chybiček, nebo spíše chybějících textů, které by hráči objasnili proč třeba otevírá, nebo jakým předmětem otevírá zámek na poklopu, poklop samotný a proč do něj vlévá vodu z rozbité kádě, kterou si musel předtím upravit kladivem, také zde může potenciální hráč docela slušně vytuhnout, protože se dostane do Fredova domku, ale ven z něj bez tyčky jaksi nejde, cestu zpět totiž blokují zabijácké krysy. Také si nedovedu představit jak šroubovákem opravuji nefunkční semafor, i když hra se odehrává ve Spojených státech a tam je asi možné vše. Až tedy pojedete do Států, vezměte si sebou šroubovák na opravy místních nefunkčních semaforů.
Noční můry jsou celkem rozsáhlé, co do počtu místností, bohužel autor byl limitován Atari Basicem, takže si asi musel odpustit možnost prozkoumání lokací v detailu. Škoda, neb Noční můra 2 by vyšla z pomyslného duelu s Válkou Gangů trošku lépe. Kolem se potuluje několik málo obrázků z obou her…
Pokud byste si obě hry chtěli zahrát tak jsou ke stažení na serveru atari.panprase.cz.