Zvláštní vydání
Hodně dávno, když myslím hodně dávno, pak vězte, že to je tak před osmi a více lety, jsem zkoušel elaborovat v Dark Basicu, takový jakoby Amos Professional pro Windows platformu. Co jiného v něm dělat, než nějakou textovou hru. Dopadlo to tak, že jsem udělal pár lokací a celou záležitost jsem opustil, vykašlal se na to.
Už si ani nepamatuju, jak jsem chtěl rozvinout příběh a tak nějak vůbec. Jen pár střípků zůstalo uvězněno v mé paměti, třeba ten, že hlavní hrdina investigativní novinář se vydává kamsi do lesů odhalit jakési spiknutí, začíná na vlakové zastávce a tak nějak se mu přihodí nehoda, jeho ladná nožka se mu zasekne v kolejišti a nákladní vlak je blízko. Přijde střih a hráč hraje za někoho jiného, vandráka co se toulá lesem, samozřejmě, že najde našeho novináře a osvobodí ho.
Nápad na Zvláštní vydání jsem opustil a nikdy se k němu nevracel, nepřišlo mi to dost lákavé, postupně jsem zkoušel další a další nápady a nikdy je nerealizoval, třeba Resetkání 2011, to už víme, že jsem se o to pokoušel někdy na přelomu 2010 a 2011, tohle byl nápad, který jsem zase zkoušel na Amize, kdy zlý – ošklivý a démonický amigista unáší nebohé kolegy, mučí je na svém tajném hradě a … No pak jsem se na to zase vykašlal. Respektive, něco z tohohle nápadu si půjčil MisticJoe do Resetkání 2012, určitě scény s mučením v temných podzemních kobkách, asi se mu ten nápad líbil.
Čas plynul a já se zase začal věnovat nějaké další hře, asi nejdál jsem se dostal s Zabil jsem Mistica, pánové… a mimo 12 nic nedodělal, tak to prostě je, někdy nápad prostě opustím a vrhnu se na další a tak pořád dokola.
Nicméně, letos v zimě při hraní Syrečků 2 od Wolfs Worlds – k nakliknutí https://wolfsworlds.wordpress.com/ jsem začal opět vylepšovat svůj engine pro textovky, ve kterém jsem napsal 12 pro Windows a OSX, nějak jsem se ovšem zamotal v Blitzu natolik, že mne málem praskla hlava. Tak takhle ne, tudy cesta nevede. A co zkusit engine, který je hotový, to by stálo za řeč, prostě nevymýšlet znovu kolo, rovnou postavit auťák. Teď se asi hodně lidí urazí, nebo naštve, ale TADS a další hotové a multiplatformní věci jsem zavrhnul a poprosil Pedra o jeho engine, že v něm zkusím něco napsat, třeba to někdy dodělám. To bylo v někdy v únoru.
Máme půlku května a myslíte, že jsem něco dodělal? Jak se to vezme, možná, že jsem si vzal o trošku větší sousto. Tak tedy hezky popořádku. V únoru jsem se tedy seznámil s Pedrovým enginem a mám k němu jen jednu věc, je naprosto boží, hezky se v něm píše, tehdy jsem si dal první cíl, dodělat hru do měsíce. Byl to naprosto smělý cíl, do měsíce jsem měl předělané to Zvláštní vydání, končilo tak, že vlastně nekončilo. Teď jsem musel zakomponovat – tak nějak – aby příběh alespoň trošku seděl a neroztekl se jak zmrzlina v červenci. Zatím se to daří.
Nastavil jsem si termín dokončení na začátek měsíce srpna, to mám dovolenou a můžu hru otestovat na lidech. Ostatně, kdyby někdo chtěl testovat, není problém se domluvit, budu jen rád. Možná by se mi hodil i nějaký ten hudebník, nejsou k mání. A ty co jsou, tak mi nedají muziku do hry pro Windows, prostě hrdí sceneři.
Zajímá vás příběh hry? V podstatě jsem držel tak nějak kostru Zvláštního vydání – takže se nám příběh bude točit kolem investigativního novináře, co bude vyšetřovat podivné úkazy na tajemném hradě, trošku jsem si pohrál s osobami a obsazením a tak se celá hra bude odkazovat na 12, dejme tomu, události o pár let později.
Každopádně mi držte palce ať hru dokončím.
Vyskúšal som si prvú časť a je to bomba. Je sa na čo tešiť.
Engine vďaka požiadavkám tiež poskočil vpred 🙂