Emgeton Story 3
Loni jsem opravil dvě staré textovky, protože ani jedna nešla dohrát. Faktem zůstává, že jsem si připadal tak trochu jako herní restaurátor, z fragmentů v kódu a zmínkách jsem poskládal tak nějak příběh Bláznivého nápadu a Přepadení od autorské dvojice Hokův & Hossner, alias H&H soft.
Uběhl rok, dalo by se snad říct a máme tu třetí díl. Ano máme tu třetí díl textovky Emgeton Story, ne nenašel jsem ji někde na kazetě, ani mě ji nikdo neposlal. Já jsem ji napsal, prostě a jednoduše jsem napsal Emgeton Story 3 aneb Návrat do Jirkova.
Původně jsem si zahrával s myšlenkou, že bych ji mohl vydat pod hlavičkou původních autorů a napsat tam rok 1991 a s vhodnou historkou ji nadělit našemu Hernímu archeologovi, ale taková svině nejsem. Ale byla by to legrace, nepoznal by to asi nikdo.
Asi se ptáte, proč jsem napsal Emgeton Story 3? Tuhl jsem tu tvrdil, že Atari Basic je voser. Jo je to očistec a první beta verze hry byla plná chyb, jako asi nevyloučím nějakou další chybu, ale to padne už na bedra testerům. Taky jsem loni začal psát Basic engine pro textovky, čistě jen z hecu, chtěl jsem udělat celkem rychlý a celkem schopný engine na textovky v Basicu. Povedlo se, je to takový hybrid mezi enginem z Indiana Jonese od pana Fuky a mým Amiga enginem, použil jsem nevýhody Atari Basicu, tak aby to bylo aspoň nějak použitelné a celkem i rychlé. Vlastně jsem to udělal jen z edukativních účelů a asi napíšu ještě nějakou demo hru s pár lokacema a hezky ten engine popíšu. Pak si s ním můžete dělat co chcete.
Pro Emgeton Story 3 jsem použil původní font, osobně jsem si ho vykradl z původní hry, pak taky jsem poprosil Jindroushe jestli by mi pomohl něco udělat s horním řádkem s hodinama a logem hry, umím si ho ukrást, ale změnit ten text, bylo nad moje síly a on to Jindroush udělal pro mě rád, tedy si to myslím.
Nějaká technická data, co by vás mohla zajímat, engine umí rozpoznat textové příkazy v podobě zkratek a, nebo i celých slov, osobně doporučuju psát tak něco mezi, může se stát, že podstatné jméno napíšete ve špatném pádu, je fakt, že by to šlo vylepšit, nicméně na úkor velikosti hry. Paměti není moc nazbyt.
Hra má celkem 45 lokací, mohlo by jich být víc, kdybych nebyl takový grafoman. A celkem 66 objektů. Myslím si, že na textovku pro Atari až dost.
Emgeton Story 3 (22,1 KiB, 140 hits)
Zaujimalo by ma ako to pises. Predpokladam ze nie na Atari HW ale v nejakom emulatore. Mne Atari800 obcas vynechava pismenka, akoby nestihal nacitavat klavesy alebo co. Nebude to HW chyba, ked pisem text priamo v systeme tak je vsetko ok.
@andrej: No píšu to v Notepadu++ a pak nahrávám rovnou do Altirry, jako asi o tom něco napíšu 🙂
A cisla riadkov davas rucne? V Turbo Basicu bolo tusim AUTO na numbering, ale v standardnom Atari Basicu sa cisla museli pisat rucne… Mat tak nejaky code editor co to zvlada…
ad emgeton:
ctrl+q a ctrl+p ?!
max dva predmety v inventari?
font maleho r je nejaky uzky, trha mi to oci
@andrej: font je původní z Emgeton story 1 a 2, ty speciální znaky jsem nevyhazoval. No tak můžeš se třeba posilnit a můžeš najednou nýst víc věci.