Píšeme textovku na osmibitu

Mohlo by se vám líbit...

Počet komentářů: 6

  1. Jindroush napsal:

    Co probůh znamená věta: “Ať děláte, co děláte, může se stát, že se vám ten font časem bude krapet kurvit. Čím míň paměti, tím větší haluz.”?

    Basic leze do paměti až po RAMTOP (peek(106)). Normálně je tam 160 (tj. až po A000), když si jebneš font někam (velikost fontu je kolik, 128 znaků x 8 bajtů tj. 1KB), dostaneš se tím na 9C00. Tj. do CHBAS (756) dáš $9C=156, a tu stejnou hodnotu uložíš do RAMTOP (106). A pak už ti BASIC nic nepřepisuje. Za což nedám do ohně svoji ruku, ale nějakou cizí klidně.

    OdpovědětOdpovědět
  2. Jindroush napsal:

    Navíc lze samozřejmě před vlastním natažením basicu provést pankáčovinu spočívající v kopii OS do RAM a přepsání původní znakové sady vlastní. Tím to pak v paměti pro basic nezabere nic. Jadadý, možná i jadadá!

    OdpovědětOdpovědět
  3. holyna napsal:

    @Jindroush: No sem to myslel spíš jako s tou jednou utlitkou, která prostě veme balík řetězce a jebne ho někam do paměti, jak pomalu dochází pamět v tom Basicu, tak se prostě ten font kurví, jako je možný, že utilitka je na hovno napsaná. Když to písmo hodím jak popisuješ, tak je to v pohodě, teda zatím sem se nedostal ještě na hranu, ne že bych v tom Basicu teďko něco psal.

    OdpovědětOdpovědět
  4. Pedro napsal:

    Pekne napísané. Áno presne ako píše Jindroush, stačí RAMTOP(106) znížiť o 1024bytov(čo je veľkosť fontu) a do takto rezervovanej pamäte nahrať font.

    Pár linkov som zhrnul u seba https://pedro.pohroma.de/2021/03/10/poznamky-pre-majstra/

    OdpovědětOdpovědět
  5. Jindroush napsal:

    Teda ještě jeden veledrobný komentář: Byl mi položen na FB takovej zajímavej dotaz, tak jsem začal pátrat a je to celkem zajímavý:
    Firma, která napsala snad nejvíc textovek vůbec – Infocom, na to měla takový vychytaný interpret. Tj. hra se psala v nějakém pseudo-jazyce, přeložila se do tzv. story a ta se slepila s interpretem pro danou platformu. Běželo jim to na všem možném, snad 20 různých platforem. Na Atari to bylo taky, hra mohla mít až 128kB, po stránkách se dotahovala z diskety. Byly dlouhé a dobré, např. Zork, Hitchhiker’s Guide apod. Plyne z toho taky to, že se ty hry dají hrát online, na mobilech, na pc apod.
    Ten systém byl tak dobrý, že ho rozšiřovali a nakonec ho převzali nadšenci, co píší textovky dál. A dneska se dá psát v “normálním” jazyce, bez hrábnutí na programování, když si člověk stáhne kompilátor Inform6, miniknihovnu, tak není problém si přeložit hru pro 8bit Atari.

    Teď právě jsem ve fázi, že přemýšlím, zda do toho interpretu (jen 7kB!) jde dolepit nabodeníčka a češtin (ovládání by asi muselo bejt v cestine, ale na to jsme zvyklí, zkratky netuším), ale netuším, zda to dává smysl, zda by to někdo použil.
    Zdrojový kód ukázkové hry zde: https://github.com/akosela/inform615/blob/master/demos/minform.inf

    OdpovědětOdpovědět
  6. holyna napsal:

    @Jindroush: Jako já sem pro, myslím, že by se to dalo použít.

    OdpovědětOdpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *