Písmenka v Basicu na Atari

Mohlo by se vám líbit...

Počet komentářů: 6

  1. Pedro napsal:

    Nedostáva sa mi slov. Krásne 🙂

    OdpovědětOdpovědět
  2. andrej napsal:

    preco sa tam na riadku 10 vyhradi 5 stranok ked font ma stranky 4?

    OdpovědětOdpovědět
  3. holyna napsal:

    Hele tezko rict proc to tak je, takhle to vyrabel ten programek a nechali jsme to tak.

    OdpovědětOdpovědět
  4. matosimi napsal:

    @andrej: ten ASM kod v 11.riadku je tak napisany, ze to takto potrebuje.

    @all: novy Atari FontMaker uz tento export typ ma: http://matosimi.websupport.sk/atari/atari-fontmaker/

    OdpovědětOdpovědět
  5. Jindroush napsal:

    Nevím, proč to tak je. Ono to není jakože úplně super košer i tak, správně by se měl RAMTOP snížit tak, aby byl na adrese dělitelné 4. Což v default případě 160 je, takže to funguje. Ale proč je tam vyhrazená ta jedna stránka navíc, to netuším, jestli nějaký kód scrollující obraz třeba narušuje ještě buffer přes RAMTOP? Jak asm, tak ty pokes venku si sami tu stránku upravují +1.

    OdpovědětOdpovědět
  6. Jindroush napsal:

    Tak jsem nebyl daleko od pravdy, viz Mapping the Atari (netuším, zda zmiňovaná informace je problém BASICu, OS a které té revize)

    Here is a potential source of conflict with your
    program, however: CHR$(125)–CLEAR SCREEN–and any
    GRAPHICS command actually continue to clear the first 64 ($40)
    bytes above RAMTOP!

    It would have no effect on BASIC since BASIC is a ROM
    cartridge. The OS Source Listing seems to indicate that it ends at
    RAMTOP, but Atari assumed that there would be nothing after
    RAMTOP, so no checks were provided. Don’t reserve any data
    within 64 bytes of RAMTOP or else it will be eaten by the CLEAR
    SCREEN routine, or avoid using a CLEAR SCREEN or a
    GRAPHICS command. Scrolling the text window also clears 800
    bytes of memory above RAMTOP.

    OdpovědětOdpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.