Písmenka v Basicu na Atari
V minulém příspěvku jsem zmiňoval písmo v Basicu na Atari, taky jsem psal o programu co jsem měl, nebo spíš objevil jako děcko na jedné kazetě. Tenhle zázračný program vygeneroval pár řádků basicu a nějakým záhadným způsobem inicializoval písmo instantně, v té době každý správný programátor v Basicu chtěl mít svoje písmenka a chtěl je mít hlavně s nabodeníčkama.
Bohužel, zapoměl jsem, jak se ten prográmek jmenoval a hledám ho už léta. Nikdo ho nezná a těch pár her, kde se objevila písmenka vytvořená tímhle prográmkem se dá spočítat na prstech jedné ruky. Jasně použil to Tomáš Balon v Noční můře 2, pak možná i Jarda Štáfek ve Válce gangů a já ve své Debilní akci. Plus tedy v několika hrách se moje fonty objevují, protože je prostě někdo ukrad, na jednu stranu mě to těší, na druhou stranu aspoň mohli hoši zmínit, že si to půjčili.
Dneska jsem si tak nějak povídal s kouzelníkem Jindroushem, chtěl poslat ten Basic, že se na to podívá, kouknul se a za chvilku mě došel progámek v Pythonu, který vezme Atari font, který si namalujete v čem chcete a vyplivne vám těch pár řádek. No to je boží, sice, chci stále najít ten program, ale mám z toho radost.
Takže, kdo chce může stáhnout Python a experimentovat. Mimochodem, snažím se ukecat MatoSimi, ať tohle hodí i do Atari font makeru.
Aktualizace k Atari font makeru, povedlo se mi ukecat MatoSimi a nová verze font makeru už umožňuje export. Jupí.
http://matosimi.websupport.sk/atari/download/pc/Atari_FontMaker_1.5.2.65.zip
Já vím, že si můžu do svého basicu prostě ten font přibastlit Super Packerem, ale prostě tohle je taky hezké řešení.
Fontobasicator (1,4 KiB, 134 hits)
Nedostáva sa mi slov. Krásne 🙂
preco sa tam na riadku 10 vyhradi 5 stranok ked font ma stranky 4?
Hele tezko rict proc to tak je, takhle to vyrabel ten programek a nechali jsme to tak.
@andrej: ten ASM kod v 11.riadku je tak napisany, ze to takto potrebuje.
@all: novy Atari FontMaker uz tento export typ ma: http://matosimi.websupport.sk/atari/atari-fontmaker/
Nevím, proč to tak je. Ono to není jakože úplně super košer i tak, správně by se měl RAMTOP snížit tak, aby byl na adrese dělitelné 4. Což v default případě 160 je, takže to funguje. Ale proč je tam vyhrazená ta jedna stránka navíc, to netuším, jestli nějaký kód scrollující obraz třeba narušuje ještě buffer přes RAMTOP? Jak asm, tak ty pokes venku si sami tu stránku upravují +1.
Tak jsem nebyl daleko od pravdy, viz Mapping the Atari (netuším, zda zmiňovaná informace je problém BASICu, OS a které té revize)
Here is a potential source of conflict with your
program, however: CHR$(125)–CLEAR SCREEN–and any
GRAPHICS command actually continue to clear the first 64 ($40)
bytes above RAMTOP!
It would have no effect on BASIC since BASIC is a ROM
cartridge. The OS Source Listing seems to indicate that it ends at
RAMTOP, but Atari assumed that there would be nothing after
RAMTOP, so no checks were provided. Don’t reserve any data
within 64 bytes of RAMTOP or else it will be eaten by the CLEAR
SCREEN routine, or avoid using a CLEAR SCREEN or a
GRAPHICS command. Scrolling the text window also clears 800
bytes of memory above RAMTOP.